10 دلیل جالب و عجیب که در سفر به اروپا باید رعایت کنید.

عجیب‌ترین دلایلی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا شود!

به گزارش سلام نو به نقل از الی گشت اروپا قاره‌ای جذاب و پر از فرصت‌ها برای سفر و ماجراجویی است، اما همچنین خانه قوانین عجیب‌وغریبی بوده که ممکن است در ماجراجویی‌های خود با عجیب ‌ترین دلایل دستگیری در اروپا مواجه شوید. این قوانین اغلب به ما بینشی از فرهنگ کشوری که آن‌ها را وضع کرده است، می‌دهد. آگاهی از این قوانین برای جلوگیری از بروز مشکلات و گرفتار شدن در کشورهای اتحادیه اروپا، ضروری است.

کشورهای اروپایی نیز مانند سایر کشورهای دنیا از قوانین و مقررات ویژه‌ای برخوردارند که بسیاری از آن‌ها قوانین مشترکی با کل دنیا بوده و برخی مختص به هر کشور هستند. در میان این قوانین، مواردی وجود دارد که ممکن است برای افراد خارجی و گردشگران به شدت عجیب و غیرقابل درک باشند، در حالی که واقعاً اعمال می‌شوند و گاها مجازات‌های سنگینی در پی‌دارند.

بنابراین، آگاهی از این قوانین و مقررات برای سفر به این کشورها بسیار ضروری است؛ در ادامه به بررسی عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا اشاره می‌کنیم:

۱.بازیافت در یکشنبه یکشنبه ممکن است روز خوبی برای رها کردن بازیافت خود در سطل‌های محلی باشد، اما اگر در سوئیس زندگی می‌کنید، با انجام این کار ساده، یا ممکن است با جریمه سنگین یا حتی زندان مواجه شوید؛ بنابراین ریختن بازیافت‌ها در سطل زباله خیابان در روز یکشنبه، می‌تواند از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا، به ویژه کشور سوئیس، باشد. در سال ۲۰۱۴، پلیس زوریخ، زن آلمانی جودیت شولت را در حال ریختن بازیافت خود داخل سطل‌های زباله خیابان پس از اطلاع از یک همسایه دستگیر کرد و به او گزینه‌هایی برای انتخاب داد: پرداخت جریمه بزرگ یا گذراندن دو شب در زندان.

۲.حفاری در روزهای یکشنبه همانطور که می‌دانید، روزهای یکشنبه در اکثر کشورهای اروپایی، تعطیل بوده و زمان مناسبی برای استراحت افراد است. بنابراین انجام کارهایی که موجب ایجاد مزاحمت برای سایر مردم شود، جرم محسوب می‌شود. حتی اگر این کارها، در حد دریل کردن و حفاری، کم اهمیت و کوچک باشند. حتی به این فکر نکنید که آخر هفته را در آلمان، به حفاری بپردازید. در این کشور یکشنبه‌ها برای استراحت هستند و هر نوع حفاری مطلقاً مجاز نبوده و می‌تواند از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا محسوب شود. آلمان موضوع «یکشنبه روز استراحت است» را بسیار جدی می‌گیرد. مغازه‌ها نیز بسته هستند و شما اساساً چاره‌ای جز استراحت ندارید.

۳.رانندگی با دمپایی اگر به سواحل اسپانیا می‌روید حتماً کفش‌های خود را عوض کنید زیرا رانندگی با دمپایی غیرقانونی است. اما قوانین اسپانیا برای رانندگی با کفش به همین جا ختم نمی‌شود؛ رانندگی با هرگونه کفش بدون پشت یا پنجه باز، با کفش پاشنه بلند یا پابرهنه در اسپانیا اکیداً ممنوع بوده و رانندگانی که قوانین را زیر پا بگذارند ممکن است تا ۲۰۰ یورو جریمه شوند.

۴.مست بودن هنگام نگهداری از گاو در اسکاتلند، سرپرستی گاو در حالی که تحت تأثیر الکل هستید، خلاف قانون است؛ بنابراین، تحت هیچ شرایطی نباید تصمیم بگیرید که پس از مصرف زیاد الکل در بار، به گله‌داری بپردازید! انجام این کار ممکن است به پرداخت جریمه ۲۰۰ پوندی یا ۵۱ هفته زندان منجر شود. این قانون شامل اسب‌ها نیز می‌شود و می‌توان گفت از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا است.

۵.به همراه نداشتن دستگاه تنفس سنج در اکثر کشورهای دنیا، اگر در موقعیتی ناخوشایند توسط پلیس متوقف شده و نیاز به انجام آزمایش تنفس داشته باشید، نیروهای پلیس دستگاه تنفس‌سنج مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهند تا آزمایش را انجام دهید. اما این موضوع در فرانسه صادق نبوده و همه رانندگان موظفند در اتومبیل خود، دستگاه تنفس‌سنج به همراه داشته باشند، در غیر این صورت، جریمه سنگینی از سوی پلیس در انتظار آن‌ها خواهد بود.

عجیب‌ترین دلایلی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا شود!

۶.جا زدن در صف بریتانیایی‌ها به هیچ وجه کاملاً قانون‌مدار نیستند، اما یکی از قوانین سفت و سخت آن‌ها منع افراد از جا زدن در صف‌ها است. اگر در صف خرید بلیط مترو در لندن هستید، حتی سعی نکنید در صف جا بزنید؛ زیرا در واقع قانون را زیر پا خواهید گذاشت و می‌بایست منتظر عواقب و جریمه‌های آن باشید. این موضوع در انگلستان تا حدی جدی است که به یکی از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا تبدیل شده است.

۷.غذا دادن به پرندگان فانتزی‌های خود را برای بازسازی صحنه «به پرندگان غذا بدهید» از مری پاپینز، در برخی کشورهای اروپایی مانند ونیز، فراموش کنید. در ونیز، غذا دادن به کبوترها غیرقانونی است. این شهر ایتالیایی در سال ۲۰۰۸ غذا دادن به پرندگان مزاحم را ممنوع کرد و کسب و کار فروشندگان خوراک پرندگان در میدان سنت مارک را به هم زد. هر کسی که حین غذا دادن به پرندگان در خیابان دستگیر شود، ممکن است با جریمه‌ای تا ۷۰۰ دلار روبه‌رو گردد.

۸.پوشیدن بیکینی در شهر ساحل شهر بارسلون مورد توجه گردشگران و افراد محلی است، اما حتی به قدم زدن در شهر با لباس شنا یا بیکینی خود فکر نکنید. پوشیدن لباس شنا در اماکن عمومی شهر به جز ساحل، اکیداً ممنوع است و ممکن است شما را با جریمه جدی مواجه کند. این قانون فقط متوجه خانم‌ها نبوده و به طور کلی، برهنه بودن بالاتنه برای مردان و زنان در بارسلون، از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا محسوب می‌شود.

۹.بازدید از جاذبه‌های تاریخی با کفش پاشنه بلند در یونان، هنگام گشت و گذار در میان مناظر و بناهای تاریخی این کشور، از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری نمایید. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در بناهای باستانی به دلیل آسیب جدی که می‌توانند به اقدامات حفاظتی وارد کنند، ممنوع است و می‌تواند با جریمه‌های سنگینی همراه باشد.

۱۰.ادرار کردن در اقیانوس اگر در پرتغال هستید، این را بدانید که ادرار کردن در اقیانوس، از جمله فعالیت‌های غیرقانونی است و می‌تواند ازعجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا محسوب شود. از نحوه پیگیری این جرم و اعمال مجازات‌های آن اطلاعاتی در دست نیست، اما چیزی که بسیار اهمیت دارد، جدیت دولت کشور در پیگیری آن است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید