مونیخ شهری سرگرم‌کننده است که به‌خاطر جشنواره‌های فصلی و تقویم فرهنگی غنی‌اش معروف است، بنابراین در کنار بازدید از کلیساهای زیبا و موزه‌ها و کاخ‌های برجسته، باید مدتی را برای لذت بردن از زندگی با مردم محلی در یک جشنواره و یک بازار رنگارنگ بگذرانید.

باغ انگلیسی

سلام نو-سرویس گردشگری: مونیخ، پایتخت باواریا و سومین شهر بزرگ آلمان، بر روی رودخانه ایزار در حاشیه رشتهکوههای آلپ باواریا قرار دارد. این بنا بهعنوان یک صومعه آغاز شد و زمانیکه دوک باواریا به راهبان اجازه داد تا بازاری را در محل تقاطع مسیر از سالزبورگ و رودخانه ایجاد کنند، به یک شهرک تبدیل شد.

هنوز هم می‌توانید خطوط دیوارهای قرون وسطایی مونیخ را در حلقه‌ای از خیابان‌های منحنی دنبال کنید و سه تا از دروازه‌های قدیمی شهر قدیمی آن را ببینید. نقطه کانونی شهر تاریخی مونیخ، میدان بزرگ و باز، میدان مارین پلاتز است، جاییکه بازدیدکنندگان و مردم محلی برای تماشای ساعت متحرک در آن مکث میکنند.

مونیخ شهری سرگرم‌کننده است که به‌خاطر جشنواره‌های فصلی و تقویم فرهنگی غنی‌اش معروف است، بنابراین در کنار بازدید از کلیساهای زیبا و موزه‌ها و کاخ‌های برجسته، باید مدتی را برای لذت بردن از زندگی با مردم محلی در یک جشنواره و یک بازار رنگارنگ بگذرانید.

ساکنان مونیخ همچنین از پارکها و باغهای عمومی فراوان خود، بهویژه باغ انگلیسی دوستداشتنی ۹۰۰ هکتاری لذت میبرند. حداقل چند روز را به کاوش در شهر اختصاص دهید و با کمک این لیست مفید از برترین جاذبههای گردشگری و کارهایی که باید در مونیخ انجام دهید، زمان خود را برنامهریزی کنید.

  1. پیادهروی یا دوچرخهسواری در باغ انگلیسی

۴ جاذبه گردشگری برتر در مونیخ!

باغ انگلیسی مونیخ با مساحت ۹۱۰ هکتاری، نه تنها بزرگترین پارک شهری آلمان است بلکه یکی از زیباترین پارکها نیز هست. گروه‌های درختان و گیاهان با چیدمان طبیعی مناظر دائمی در حال تغییر را ارائه می‌دهند و نه کیلومتر رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و یک دریاچه مصنوعی تصور یک منظره طبیعی را کامل می‌کنند.

باغ انگلیسی که در سال ۱۷۸۵ بهعنوان یک باغ نظامی طراحی شد، پیاده‌روان، دوندگان و دوچرخه‌سواران را به ۷۸ کیلومتر مسیرهای خود جذب می‌کند. همچنین مکانی دلپذیر برای آفتاب گرفتن و پیکنیک است و می توانید برای صرف میانوعده یا نوشیدنی در برج چینی که یک بتکده ۲۵ متری است توقف کنید.

در سال ۱۹۷۲، یک باغ ژاپنی در جزیرهای در انتهای جنوبی باغ ایجاد شد تا یک چایخانه معتبر را در خود جای دهد، هدیهای به افتخار المپیک ۱۷۷۲. این پارک همچنین شامل موزه ملی باواریا، با مجموعهای زیبا از مجسمه ها و ملیلههای قرون وسطایی آلمانی و مجموعه باستان شناسی ایالت باواریا است که مصنوعات ماقبل تاریخ محلی را به نمایش میگذارد.

  1. کاخ و باغ نیمفنبورگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در مونیخ!

کاخ بزرگ باروک نیمفنبورگ، در حومه شمال غربی شهر، در اصل اقامتگاه تابستانی انتخابکنندگان ویتلزباخ در قرن هفدهم بود. این کاخ وسیع که بیش از ۶۰۰ متر امتداد دارد، از هر طرف توسط کانال نیمفنبورگ احاطه شده است که در حین عبور از اطراف ساختمانهای اصلی قبل از اینکه در استخری با فواره آراسته در مقابل نمای اصلی دوباره متحد شود، از هم جدا میشود.

اولین توقف شما باید پاویون مرکزی باشد، قصری مکعبیشکل به سبک ویلاهای ایتالیایی که در سال ۱۶۷۴ تکمیل شد و محل تالار سنگی سه طبقه با تزئینات مجلل و تعدادی اتاق خصوصی با مبلمان و اثاثیه خوب است. در کلیسای قصر، به نقاشی سقف رسا که زندگی مریم مجدلیه را نشان می دهد توجه کنید.

  1. باغ وحش هلابرون

۴ جاذبه گردشگری برتر در مونیخ!

باغ وحش هلابرون با وسعت ۸۹ هکتار همیشه در بین بهترین باغوحشهای اروپا قرار دارد. این باغوحش که در سال ۱۹۱۱ ساخته شد، اولین باغوحش در جهان بود که حیوانات را بر اساس محل تولدشان دستهبندی کردند.

امروزه بیش از ۱۹۰۰۰ حیوان از ۷۵۷ گونه در محوطه‌های باز این باغوحش نگهداری می‌شوند.

از ویژگی‌های معروف می‌توان به خانه فیل‌ها، پرنده بزرگ ۵۰۰۰ متر مربعی با پرواز آزاد، پلاریوم و خانه‌های میمون‌ها اشاره کرد. این باغوحش که در مجاورت رودخانه ایسار در یک منطقه حفاظت شده مشخص قرار دارد، دارای مسیرهای پیادهروی، زمینهای بازی و مکانهای پیکنیک بسیاری است.

  1. هافگارتن

۴ جاذبه گردشگری برتر در مونیخ!

در مرکز مونیخ، هافگارتن (باغ دادگاه) بین سالهای ۱۶۱۳ و ۱۶۱۷، برای استفاده انحصاری از دادگاه ساخته شد. هافگارتن بیش از ۱۶۰ سال یک حفاظتگاه خصوصی باقی ماند و در سال ۱۷۸۰ به روی عموم باز شد.

از آن زمان این پناهگاه آرام با مسیرهای متقاطع، فواره‌ها، تخت‌های گل‌های درخشان و پاساژها، مکان مورد علاقه مردم محلی و بازدیدکنندگان برای قدم زدن و استراحت بوده است. نقطه کانونی آلاچیق مرکزی است که دارای هشت طاق است و مسیرهایی از هر کدام تابش می‌کند تا بسترهایی را برای چمن‌زارها و گل‌ها ایجاد کند. فوارهها نقاط تلاقی مسیرها را مشخص میکنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید