موزه‌ها از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در هر شهر هستند، آیا می‌دانید خانه موزه عروسک و اسباب بازی در کجا قرار دارد؟

خانه موزه عروسک و اسباب بازی در کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از خاص‌ترین موزه‌های تاریخی کشور موزه‌ی اسباب‌بازی کاشان است. این موزه در خانه‌ی تاریخی سهرابی درست شده و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از عروسک‌های خیمه شب‌بازی را از دوران قاجار تا امروز جمع‌آوری کرده است. حس مثبت و شاد این موزه می‌تواند حال‌وهوای متفاوتی برای شما ایجاد کند. تعدادی از اتاق‌های خانه اقامتگاه هستند و کسانی که این اتاق‌ها را اجاره می‌کنند از بازی‌هایی که عصرها در حیاط برگزار می‌شود نیز لذت خواهند برد و بازدید از موزه برای‌شان مجانی خواهد بود.

اقامتگاه موزه عروسک و اسباب بازی

اقامتگاه موزه عروسک ها، خانه از یک حیاط زیبا تشکیل شده است که تمام فضاها ، پنج اتاق خصوصی ، دو خوابگاه ، دو حمام عمومی ، سالنی را که محلی برای تعامل فراهم می کند و خود موزه عروسک ها و اسباب بازی ها با کافه و فروشگاه سوغات خود در سطح زیرزمین را بهم متصل می کند. در این مکان با صفا، یک چای خانه همیشه برای شما محیا است و شما می توانید ساعت ها در آنجا نشسته و گپ بزنید. از قفسه ها کتاب بخوانید و با چای خود طعم های مختلف گیاهی محلی را بچشید که شهرت کاشان را در طول تاریخ به ارمغان آورده است. همه اتاق ها به دلیل سبک معماری منحصر به فرد دوره قاجار، فضای خاصی دارند و همه آنها با مبلمان محلی و دست ساز تزئین شده اند.

خانه موزه عروسک و اسباب بازی در کجا قرار دارد؟

هر اتاق دارای مضمونی با اسباب بازی ها و عروسک های مختلف از فرهنگ های مختلف است. برای راحتی بیشتر در همه اتاق ها کولر وجود دارد و سه اتاق حمام اختصاصی خود را دارند. کارکنان بسیار خوش برخورد هستند و تمام تلاش خود را می کنند تا شگفت انگیزترین تجربه را برای شما در کاشان ایجاد کنند. که در صورت تمایل هر وقت بخواهید می توانید از آنها راهنمایی بخواهید. اقامتگاه موزه عروسک ها از زمانی شروع بکار کرد که بنیانگذار آن شخصی بنام امیر سهرابی ، با مجموعه ای از اسباب بازی های دوران قاجار (تقریباً بیش از ۱۳۰ سال) روبرو شد. امیر سهرابی مقالاتی علمی در این زمینه نوشت و همچنین نمایشگاهی از اسباب بازی ها ارائه داد.

در نهایت، او می خواست یک خانه سنتی را به اسباب بازی ها و عروسک ها اختصاص دهد و از همانجا بود که جرقه ی تاسیس یک موزه اختصاصی برای عروسک ها به ذهنش رسید. این موزه نقش مهمی در حفظ هنر و صنایع دستی محلی دارد. تنوع اقلام موزه افراد در هر سنی را درگیر و مجذوب خود می کند. علاوه بر این، از کارگاه ها تا اجراها، بازدیدکنندگان میزبان رویدادهای مختلفی خواهند بود. در طول اقامت خود در مهمانسرای موزه عروسک ها و اسباب بازی ها ، می توانید در رویدادهای فرهنگی و عامیانه شرکت کنید مانند: بازی های سنتی ، نمایش های عروسکی لذتبخش ، اجرای مراسم عروسک های آیینی ، موسیقی سنتی ایران ، نمایش های فولکلور ایران، کارگاه های ساخت اسباب بازی و عروسک ، بحث های آزاد در مورد عروسک ها و اسباب بازی ها و بسیاری از موارد دیگر.

خانه موزه عروسک و اسباب بازی در کجا قرار دارد؟

در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان چه در انتظار است؟

با ورود به موزه عروسک های کاشان اطلاعاتی در ارتباط با تاریخچه و داستان های مربوط به عروسک ها و انواع اسباب بازی های دوران کودکی خود را جستجو کنید. همچنین در این مکان یک قصه گو فوق العاده وجود دارد که در آنجا می توانید به داستان های زیبای او گوش فرا دهید و ماجراهای شگفت انگیز زیادی را از دل داستانها کشف کنید.کارمندان موزه ترکیبی از جوانان ایرانی و افغانی هستند که به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اتاقهای بزرگ آن در اطراف یک حیاط زیبا واقع شده اند ، جایی که صبحانه های خوشمزه ای سرو می شود. با پنج دقیقه پیاده روی به خانه های سنتی زیبای کاشان می رسید که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

هر کدام از اتاق‌های این موزه به نام یکی از عروسک‌های بومی ایران نام‌گذاری شده است؛ اتاق‌های دهتولوک که عروسک سنتی منطقه خراسان است، چولی قیزک عروسک باران‌خواهی در مناطق کویری ایران است، کترا گشه که کترا به‌معنای کفگیر و گیشه به‌معنای عروسک است این عروسک مربوط به مراسم باران‌خواهی در شمال ایران است، بوک بارانه یا بووکه بارانه نامی کردی است و معنای عروس باران را دارد و نام مراسم باران‌خواهی در کردستان است، بیگو رقصو و اتاق ملل در این خانه- موزه میزبان گردشگران است. فروشگاه اسباب‌بازی و عروسک‌های دست‌ساز، کارگاه ساخت عروسک و شربت خانه از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

خانه موزه عروسک و اسباب بازی در کجا قرار دارد؟

آدرس: استان اصفهان، کاشان، خیابان علوی، روبروی خانه طباطبایی ها، بن بست علامه، شماره ۴۳

مدت پیشنهادی بازدید: 30 دقیقه تا 2 ساعت

شماره تماس: 03155225134

هزینه افراد بالای 4 سال: 5000 تومان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید