۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 55409003

آدیس آبابا همچنین مرکز فرهنگی اتیوپی است و چندین موزه مهم در این­جا مستقر هستند، همچنین دانشگاه های بزرگ و بسیاری از مکان­ ها و گنجینه­ های ارتدکس اتیوپی نیز در این شهر وجود دارند.

کلیسای جامع تثلیث (آدیس آبابا)

سلام نو-سرویس گردشگری: پایتخت شلوغ اتیوپی، آدیس آبابا، مرکز این کشور متنوع و لذتبخش است. آدیس آبابا از نظر جغرافیایی در وسط این کشور بزرگ قرار دارد و در ارتفاع ۲۳۵۵ متری از سطح دریا، موقعیت مرتفعی را اشغال میکند و بر بخشهای بزرگی از بقیه کشور نظارت میکند. این شهر حدود ۷/۲ میلیون نفر جمعیت دارد و منطقه شهری آدیس آبابا حدود ۸/۴ میلیون نفر را در خود جای داده است.

آدیس آبابا همچنین مرکز فرهنگی اتیوپی است و چندین موزه مهم در اینجا مستقر هستند، همچنین دانشگاه های بزرگ و بسیاری از مکانها و گنجینه های ارتدکس اتیوپی نیز در این شهر وجود دارند. آدیس آبابا همچنین مرکز تجاری این کشور است. به این ترتیب، آدیس آبابا خانه محرکان این کشور در حال توسعه، جوانان و تحصیل کرده و همچنین طبقه متوسط کوچک اما رو به رشد است.

در ادامه باماهمراه باشیدتابه معرفی برخی از بهترین مکان های دیدنی این شهر میپردازیم.

  1. میدان مسکل

۴ مکان­ توریستی آدیس آبابا

یکی از چیزهای جالب در مورد آدیس آبابا این است که بهنظر میرسد این شهر واقعا فاقد یک مرکز است. همه جاذبههای آن از جمله بازارها، کلیساها و موزهها در مناطق مختلف شهر گسترده شدهاند و یک مرکز توریستی قابل تشخیص وجود ندارد.

اگر یک منطقه مرکزی برای این شهر وجود داشت، احتمالا میدان مسکل خواهد بود.

میدان مسکل که محل برگزاری یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های ارتدکس اتیوپی در سال است، معمولا مملو از ترافیک و سر و صدا است، اما در ۲۶ سپتامبر هر سال، جشن مذهبی مسکل درست در اینجا برگزار می‌شود و این یکی از جشن‌هاست.

جشن مسکل یک مراسم رنگارنگ است که در آن هزاران مؤمن به این مکان میآیند تا در لباسهای رنگارنگ گرد هم آیند و جشن بگیرند.

  1. موزه یادبود شهدای ترور سرخ

۴ مکان­ توریستی آدیس آبابا

موزه یادبود شهدای ترور سرخ فضای نمایشگاهی کوچکی است که درست در نزدیکی میدان مسکل قرار دارد. این موزه یکی از بهترین موزه‌ها در پایتخت و کشور است که بینش ارزشمندی از این دوره اغلب فراموششده در تاریخ اتیوپی ارائه می‌کند.

این موزه که اساسا ظهور و سلطنت رژیم ”کمونیستی“ خشن سرکوبگر را ترسیم میکند که مردم اتیوپی را برای بیش از ۱۰ سال به وحشت انداخته بود، گزارشهای شخصی از آنچه در آن زمان اتفاق افتاد را بازگو میکند و همچنین برخی از مصنوعات دلخراش را به نمایش میگذارد.

  1. موزه قومشناسی آدیس آبابا

۴ مکان­ توریستی آدیس آبابا

در ادامه یکی از بهترین کارهایی که در آدیس آبابا می‌توان انجام داد، کاوش در موزه قوم‌شناسی است.

موزه قومشناسی آدیس آبابا که قطعا نمایشگاهی کمتر تکاندهنده و هشداردهنده نسبت به ترور سرخ است، در محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد که محوطه آن بسیار زیبا است و محیطهای بسیار دلپذیری را ایجاد میکند.

در خیابان الجزایر وسایلنقلیه نمیتوانند وارد محوطه دانشگاه شوند، بنابراین پیادهروی و قدم زدن در باغهای سبز اینجا راهی واقعا دوستداشتنی برای شروع بازدید شما از این مکان است.

با ورود به موزه، با نمای زیبایی روبرو خواهید شد، زیرا این ساختمان زمانی خانه و کاخ رسمی آخرین پادشاه اتیوپی بوده است.

پس از آن با نمایشی باشکوه درباره فرهنگ، تاریخ، آشپزی و مذهب اقوام مختلف اتیوپی پذیرایی خواهید شد.

  1. کلیسای جامع تثلیث (آدیس آبابا)

۴ مکان­ توریستی آدیس آبابا

از موزه‌های آدیس آبابا، به سمت برخی از کلیساهای ارتدکس حرکت می‌کنیم، زیرا بازدید از حداقل تعدادی از آنها قطعا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در پایتخت انجام داد.

ابتدا کلیسای جامع تثلیث مقدس است که یکی از سازههای اصلی ارتدکس در شهر و در واقع در کل کشور است.

این بنا که در سال ۱۹۴۲ ساخته شد، برای بزرگداشت آزادی اتیوپی از تهاجم ایتالیایی که درست قبل از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۶ آغاز شد، ساخته شد.

قبل از این، همان مکان محل کلیسای صومعه تثلیث مقدس بود که قدمت آن به دوران سلطنت امپراتور منلیک دوم، یکی دیگر از حاکمان پرکار در تاریخ این کشور، که در واقع شهر آدیس آبابا را تأسیس کرد، بازمی‌گردد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید