دوشنبه هفته آینده خودرو لاماری ایما با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با توجه اقبالی که در دو مرحله قبلی به دست آورد، به نظر می‌رسد خریداران حاضر باشند برای لاماری ایما بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم پول بپردازند.

سود ۶۰۰میلیونی برای خریداران این خودرو!

به گزارش سلام نو، دوشنبه هفته آینده خودرو لاماری ایما با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با توجه اقبالی که در دو مرحله قبلی به دست آورد، به نظر می‌رسد خریداران حاضر باشند برای لاماری ایما بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم پول بپردازند.

اواسط هفته آینده خودرو لاماری ایما برای سومین بار طی دو ماه گذشته در بورس کالا عرضه می‌شود. بورس کالای ایران این روزها مهمان خودروهای بسیاری است. امروز ۲۰۰۰ دستگاه تارا فروخته شد و قرار است شنبه هفته آینده نیز ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ عرضه شود.

شرکت آرین پارس موتور، سومین عرضه لاماری ایما در بورس کالا را در آخرین هفته آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌کند. در این مرحله، قرار است مجموعا ۱۷۴ دستگاه خودرو ایما با رنگ‌بندی‌های سفید، مشکی و خاکستری، در بورس کالا به فروش برسد. براساس دو عرضه قبلی این خودرو در بورس، رنگ مشکی آن طرفدار بیشتری دارد و با قیمت بالاتری معامله می‌شود.

معامله لاماری ایما با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان شروع می‌شود و به قیمت نهایی آن حدود ۲۵ میلیون تومان به عنوان هزینه جانبی و ۹ درصد مالیات افزوده می‌شود. اگر با قیمت پایه معامله شود که تقریبا بعید به نظر می‌رسد، حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به دست خریدار می‌رسد. اما این خودرو جدید پرطرفدار ظاهر شده ، حاشیه سود قابل توجهی دارد و در عرضه‌های قبلی با قیمت‌های بالاتری خریداری شده است. بنابراین احتمالا خریداران قیمت‌های بالای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را برای آن ثبت کنند.

اگر خریداران قیمت پیشنهادی خود را روی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ثبت کنند، با هزینه‌های جانبی و مالیات قیمت نهایی این خودرو یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان می‌شود. با توجه به به این که در آگهی‌های فروش قیمت این خودرو در بازار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، می‌تواند ۲۶۰ میلیون تومان برای خریدار سود ایجاد کند.

کسانی که قصد خرید لاماری ایما را دارند برای ثبت درخواست باید ۲۵ درصد از قیمت پایه را در حساب وکالتی که به کد بورسی آنها متصل است واریز کنند. این ۲۵ درصد معادل ۲۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. این خودرو در روز ۸ اسفند به خریداران تحویل داده می‌شود.

لاماری ایما، خودرویی خوش اقبال در بورس کالا

لاماری ایما اولین بار در روز اول آبان ماه وارد بورس و بازار ایران شد. آرین پارس موتور برای دومین بار این خودرو را در روز ۹ آذر ماه عرضه کرد و حالا قرار است برای سومین بار در روز دوشنبه هفته آینده به بورسی‌ها فروخته شود.

قیمت پایه این خودرو ۹۸۱ میلیون تومان است. اما در اولین عرضه که در ابتدای آبان برگزار شد رنگ سفید این خودرو به قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان و رنگ مشکی آن به قیمت یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان معامله شد.

در اولین عرضه خودرویی که طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد، در بورس کالا خوش درخشید و توانست اعتماد خریداران را جلب کند و بالاتر از قیمت پایه فروخته شد. در دومین عرضه پا را فراتر گذاشت و با قیمت بالاتری نسبت به اولین عرضه به فروش رسید.

در روز ۹ آذر ماه، لاماری ایما مشکی به قیمت یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان، لاماری ایما رنگ سفید با قیمت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و رنگ خاکستری آن با قیمت یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان معامله شد. به این مبالغ بالا حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه جانبی و ۹ درصد مالیات اضافه شد.

انتظارها این است که در سومین عرضه دوباره رکورد زنی کند و بالاتر از قیمت‌های روز ۹ آذر ماه معامله شود. حتی اگر با قیمت‌های بالاتر از ۱.۳ میلیارد تومان هم معامله نشود، احتمالا در حدود این نرخ خرید و فروش شود.

این خودرو که محصولی جدید در بازار محسوب می‌شود، از زمان اولین عرضه تا به امروز (کمتر از ۲ ماه) بیش از ۶ درصد رشد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید