درپی کشته شدن ۱۴۱ نفر در کنگو براثر سیل در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام شد.

مرگ دلخراش ۱۴۱ شهروند درپی سیل هولناک در کنگو

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمهوری دموکراتیک کنگو در حال سپری کردن سه روز عزای عمومی است، زیرا بر اثر جاری شدن سیل در کینشازا -پایتخت این کشور- این کشور ۱۴۱ نفر جان شان را از دست داده اند.

رانش زمین در این شهر ۱۵ میلیون نفری سبب تخریب خانه‌ها و جاده‌ها شده است. حدود ۴۰ هزار خانه به زیر آب رفته است. بیشتر بخش‌های این شهر همچنان در زیر آب قرار دارد و دست کم یک جاده اصلی منتهی به پایتخت کنگو از بین رفته است.

شایان ذکر است براساس گزارش سازمان ملی پایش جو و اقیانوس‌ها، دمای سطح کره زمین بسیار افزایش یافته و در ششمین رتبه ازنظر بالاترین دماهای هوا در مقاطع مختلف زمانی قرار گرفته است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن این روند مشاهده نمی‌شود.

یکی از پیامدهای تغییرات اقلیمی این بارش‌های شدید باران در جهان است. این بارش‌ها شدید تاکنون به کشورهایی مانند پاکستان، عربستان، برزیل، کنگو و... خسارات مالی و جانی بسیاری زده است. از سویی دیگر تغییرات اقلیمی به آرامی مناطق یخچالی شکننده استرالیا را ذوب می‌کند و در عین حال به اسیدی شدن اقیانوس‌ها و افزایش سطح آب دریاها دامن می‌زند.

اندرو هارپر، مشاور ویژه اقدام اقلیمی کمیساریای سازمان ملل متحد در سازمان ملل گفت با افزایش تعداد آوارگان در سراسر جهان، چالش اقلیمی بحران امنیت انسانی را تشدید کرده است. وی همچنین خواستار اقدامات جهانی بیشتر برای یاری رسانی به اقشار آسیب پذیر شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید