۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 55404451

فاصله نسا تا چالوس حدود نود و دو کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض کمتر از دو ساعت طی شود.

فاصله نسا تا چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: روستاهای جاده چالوس در میان زیباترین روستاهای ایران قرار دارند. زیبایی خود جاده چالوس و مسیر دسترسی به این روستاها به کنار، اما طبیعت بکر و سرسبز و خنک البرزی است که کیفیتی بهشتی را به این روستاها بخشیده است. تصور کنید در میان کوه و جنگل و رودخانه و آبشار محصور شده اید. نسیم خنک کوهستانی می وزد و همراه خود عطر باغ های میوه و دشت های آویشن را سوغات می آورد. نفس که می کشید تازه می فهمید که کیفیت هوا چقدر می تواند در کیفیت زندگی موثر باشد. خصوصا اگر ساکن تهران هستید و هر روز این هوای کثیف را استشمام می کنید. در این مطلب قصد داریم به شما یکی از زیباترین و توریستی ترین روستاهای جاده چالوس یعنی روستای نسا را معرفی کنیم. همچنین به معرفی جاذبه های گردشگری موجود در فاصله نسا تا چالوس نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فاصله نسا تا چالوس چقدر است؟

فاصله نسا تا چالوس حدود نود و دو کیلومتر است. روستای نسا در کیلومتر چهلم جاده چالوس و نرسیده به روستای شهرستانک واقع شده است. نسا یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارا تشکیل شده از سه دهستان آدران، آسارا و نسا و مجموعا پنجاه و شش روستا است. دهستان نسا در بر دارنده هفده روستا از این پنجاه و شش روستا است که روستای نسا نیز یکی از آنهاست.

شما می توانید فاصله نسا تا چالوس را در صورت روان بودن ترافیک در کمتر از دو ساعت طی نمایید.

طبیعت نسا

روستای نسا یکی از روستاهای جاده چالوس که در موقعیت دره ای واقع شده اند. این روستا با قرارگیری در چنین موقعیتی از دو ویژگی جذاب برخوردار شده است: اول بادخیز بودن آن و دوم احاطه شدنش با کوه های سر به فلک کشیده. به جز این دو ویژگی جذاب می توان به باغات میوه این روستا نیز اشاره کرد. حتما نام سیب نسا را شنیده اید. یکی از باکیفیت ترین سیب های ایران محصول باغ های همین روستا است. در نسا علاوه بر سیب میوه های دیگری نیز کشت می شود و شغل اکثر اهالی روستا نیز باغداری می باشد. محبوب ترین ویژگی نسا در نزد گردشگران عطر دل انگیز نسیم های این روستا است که رایحه باغ های میوه را با خود به همراه می آورد. نسا همچنین به مانند بسیاری از روستاهای جاده چالوس در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفته است و این رودخانه نیز خود یکی از جاذبه های گردشگری این روستا است.

فاصله نسا تا چالوس

پیست اسکی دیزین

جاذبه های گردشگری در فاصله نسا تا چالوس

مهمترین جاذبه گردشگری در فاصله نسا تا چالوس پیست اسکی دیزین است. این پیست که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری از شهر کرج قرار دارد مهمترین و پربازدیدترین مرکز تفریحی جاده چالوس به شمار می رود. اگر شما نیز به تفریحات زمستانی و ورزش مهیج اسکی علاقه مند هستید این مجموعه تفریحی می تواند خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما به ثبت برساند. دیزین دارای بیست و سه پیست اسکی و همچنین چهار تله کابین است. از جمله دیگر امکانات این مجموعه می توان به هفت تله اسکی بشقابی و چکشی، پیست چمن، پیست اسب سواری، تله سیژ و زمین والیبال اشاره کرد.

دیگر جاذبه گردشگری محبوب در فاصله نسا تا چالوس روستای شهرستانک است. فاصله این روستا با روستای نسا تنها چهار کیلومتر است. شهرستانک با کاخ قجری مشهور خود شناخته می شود. این روستا ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است و این پادشاه بسیاری از روزهای تابستانی خود را در این روستا و تفرجگاه های خوش آب و هوای آن سپری می کرده است. چشمه گله گیله و رودخانه شهرستانک که از همین چشمه سرچشمه می گیرد مهمترین جاذبه های طبیعی روستا هستند. درختان انبوه گردو و سیب شهرستانک نیز معروف است. قلعه دزدبند نیز جاذبه تاریخی این روستا است که در نزدیکی تپه شنستون قرار گرفته است. دیگر جاذبه گردشگری موجود در روستای شهرستانک درخت سرو اورس کهنسال این روستا است. قدمت این درخت سرو بیش از دو هزار و هشتصد سال تخمین زده می شود. اما هدف اصلی اکثر گردشگران از بازدید از این روستا کاخ زیبای شهرستانک می باشد. این کاخ در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا نیز واقع شده است.

فاصله نسا تا چالوس

روستای شهرستانک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در فاصله نسا تا چالوس غار یخ مراد می باشد. این غار که در فاصله سی کیلومتری با روستای نسا واقع شده است یکی از خاص ترین غارهای ایران است. قندیل های یخی موجود در غار یخ مراد حالتی منحصر بفرد دارند. این قندیل ها از سقف آویزان نیستند و در عوض به شکل ستون های کریستالی از زمین سر بر آورده اند. از جمله دیگر دیدنی های غار یخ مراد می توان به دریاچه های کوچک یخ زده این غار و همچنین تالارهای یخ زده آن اشاره کرد. اگر قصد سفر به این غار را دارید توصیه ما به شما انتخاب فصل بهار و خصوصا اوایل این فصل برای انجام سفر است. در این برهه خنکا و زیبایی فضای درون غار به اوج خود می رسد. غار یخ مراد در نزدیکی روستاهای آزادبر و کهنه ده واقع در منطقه گچسر قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید