برای بازدید از پل چوبی بندر کیاشهر بهتر است که به خوبی در مورد تاریخچه پل چوبی کیاشهر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فاصله امامزاده هاشم تا سیاهکل

سلام نو-سرویس گردشگری: پل چوبی که در بندر کیاشهر قرار گرفته است، زیباترین جاذبه دیدنی استان گیلان می باشد. شما برای بازدید از این پل باید به خوبی در مورد تاریخچه پل چوبی کیاشهر اطلاعات بیشتری کسب کنید. هر یک از جاذبه های گردشگری که در گذشته راه اندازی شده اند تاریخچه جالبی دارند. در صورتی که علت تاسیس و نحوه تاسیس هر یک از جاذبه های گردشگری را بدانید می توانید در مورد عملکرد آن جاذبه دیدنی آگاهی بیشتری به دست آورید. بندر کیاشهر یکی از بهترین مراکز توریستی کشور ایران به شمار می رود که دیدنی های زیادی دارد. یکی از بهترین دیدنی های این بندر، پل چوبی است که طول آن یک کیلومتر می باشد. این مسئله که پل چوبی دقیقا از وسط تالاب بوجاق رد می شود اهمیت پل را چندین برابر کرده است.

تاریخ ساخت پل چوبی بندر کیاشهر

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد ساخت پل چوبی کیاشهر باید بدانید این است که آن را به عنوان یک مکان تاریخی به شمار نمی آورند. در واقع این پل را چند سال پیش تنها برای هدف گردشگری تاسیس کردند. امروزه افراد زیادی برای گردشگری، به شهرهای شمالی می روند. بندر کیاشهر یکی از شهرهای شمالی استان گیلان به شمار می رود که دیدنی های زیادی دارد. پل کیاشهر را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر تاسیس کردند تا تعداد بازدیدکنندگان این شهر را افزایش دهند. رد شدن این پل از بین تالاب زیبای بین المللی بوجاق موجب جذابیت آن شده است.

به طور کلی تالاب بوجاق یکی از مهمترین تالاب هایی شناخته می شود که در کشور ایران است. در سال ۱۳۵۴ این تالاب را در بین انواع تالاب های کشور ایران، به عنوان یکی از تالاب های بین المللی معرفی کردند. با ساخت پل چوبی کیاشهر، این تالاب دیدنی تر شد. افراد به راحتی می توانند روی این پل پیاده روی کنند و زیبایی های تالاب را مشاهده نمایند. تالاب بوجاق وسعت زیادی دارد و شما با ایستادن روی این پل می توانید به خوبی وسعت آن را مشاهده کنید. سازمان محیط زیست از تالاب و پل چوبی کیاشهر که روی تالاب است محافظت می کند.

تاریخچه پل چوبی کیاشهر و نحوه ساخت پل

در مورد تاریخچه پل چوبی کیاشهر باید بدانید که این پل قدمت طولانی ندارد و در همین چند سال اخیر آن را ساخته اند. یکی از مهمترین نکاتی که برای ساخت این پل در نظر گرفتند این بود که آن را به سواحل دریای خزر منتهی سازند. با ساخت این پل گردشگران به راحتی می توانند از میان تالاب رد شوند و تالاب را مورد بازدید قرار دهند. در سال ۱۳۸۶ این پل تا حدودی فرسوده شد. به همین دلیل در همان سال برای ترمیم آن اقدامات لازم صورت گرفت. از آنجایی که تا حدودی پل کیاشهر فرسوده شد، بسیاری از افراد، جرات رفتن به این پل را نداتشند. ولی باید بدانید که اکنون دیگر بافت فرسوده ای ندارد و با خیال راحت می توانید روی آن قدم بزنید. اکنون پل امنیت زیادی دارد و شما نیازی نیست که نگران امنیت و ایمنی پل باشید.

فاصله امامزاده هاشم تا سیاهکل

پل چوبی

تاریخچه پل چوبی کیاشهر و امکانات پل

در مورد تاریخچه پل چوبی کیاشهر باید بدانید که از زمان تاسیس این پل امکانات زیادی را در کنار آن راه اندازی کردند. آلاچیق های چوبی زیادی در کنار پل قرار گرفته اند تا شما بتوانید درون این آلاچیق ها استراحت کنید. همچنین دکه های اغذیه فروشی زیادی را در کنار پل مشاهده می کنید. با خرید مواد غذایی متنوع می توانید در کنار پل چند ساعتی را بمانید و با دوستان و خانواده خود اوقات فراغت لذت بخشی را بگذرانید. به دلیل امکاناتی که در کنار این پل قرار گرفته افراد می توانند بازدید لذت بخشی از پل چوبی بندر کیاشهر داشته باشند. همچنین در نزدیکی پل چوبی، پارک کودک راه اندازی شده تا کودکان بازی کنند.

بهترین زمان بازدید از پل چوبی کیاشهر

اکنون که به خوبی در مورد نحوه ساخت پل چوبی کیاشهر اطلاعات کافی به دست آوردید باید در مورد بهترین زمان بازدید از این پل آگاهی بیشتری کسب نمایید. در واقع باید بدانید که استان گیلان یکی از استان های ۴ فصل می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد برای مشاهده زیبایی های این استان به بخش های متنوع آن می روند. با وجود اینکه شما می توانید هر فصلی را برای بازدید از بندر کیاشهر انتخاب کنید، فصل بهار را به عنوان بهترین فصل این بندر می شناسند. تماشا کردن منظره تالاب برای بسیاری از افراد خاطره انگیز است. بنابراین بهتر است که فصل های پربارش این شهر را برای بازدید از پل انتخاب کنید.

فاصله امامزاده هاشم تا سیاهکل

تالاب بوجاق

بعد از ساخت پل چوبی کیاشهر، تالاب بوجاق جلوه بی نظیرش را بیشتر نشان داد. ولی اکنون باید بدانید که متاسفانه این تالاب دچار خشکسالی شده و آب ندارد. به دلیل خشکسالی که در این تالاب رخ داده است بسیاری از دیدنی های مربوط به تالاب محو شده و جذابیت ندارند. امید داریم در آینده ای نزدیک، وضعیت تالاب بهبود پیدا کند و افراد بتوانند از زیبایی های تالاب لذت ببرند. با اینکه تالاب بوجاق خشک شده است، شما می توانید به این بندر بروید و از پیاده روی روی پل چوبی لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید