۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55403380

باید به خوبی جاهای دیدنی رستم آباد را بشناسید تا از این روستای زیبا و جذاب بازدید نمایید. این روستا دیدنی های زیادی دارد.

جاهای دیدنی رستم آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: رستم آباد یکی از شهرهای دیدنی رودبار استان گیلان می باشد. بنابراین باید به خوبی جاهای دیدنی رستم آباد را بشناسید تا از این روستای زیبا و جذاب بازدید نمایید. رستم آباد با رودبار تنها ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. مکان های دیدنی این روستا را می توانید از نزدیک مشاهده کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. برخی از مهمترین مکان های دیدنی که در رستم آباد قرار دارند را در ادامه معرفی می ‌کنیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید از این روستای دیدنی بازدید نمایید.

معرفی جاهای دیدنی رستم آباد

از جمله جاهای دیدنی رستم آباد که بسیاری از افراد سالانه برای بازدید از این مکان ها به رستم آباد می روند عبارت هستند از :

۱. جنگل نقله بر

جنگل نقله بر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری رستم آباد شناخته می‌ شود. جنگل نقله بر در کنار روستای نقله بر می باشد. داخل روستای نقل بر جنگلی وجود دارد که چشم انداز آن بسیار زیبا است. چشم انداز جنگل، جلگه سپیدرود و قله درفک را نشان می دهد. دشت هایی که در جنگل نقله بر وجود دارند دیدنی و بی ‌نظیر هستند. به محض اینکه به جنگل نقله بر می رسید می توانید صدای پرندگان را بشنوید. سایه درخت ها یک مکان مناسب برای اسکان می باشد. شما می توانید در این جنگل اسکان نمایید و یک روز کامل را از طبیعت لذت ببرید. گونه‌ های جانوری متفاوت مانند شغال و گراز در جنگل نقله بر وجود دارند. برای رفتن به جنگل نقله بر باید از سمت رستم آباد به سمت روستای کرارود حرکت کنید. مابقی مسیر را می توانید پیاده روی نمایید.

۲. درفک

درفک به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رستم آباد شناخته می شود. در قسمت ورودی روستای رستم ‌آباد شما می توانید یک دو راهی را مشاهده ‌کنید. مسیر سمت راست دوراهی را به سمت درفک می‌ توانید طی نمایید. مسیر چپ این دوراهی مربوط به روستاهایی که بالا دست هستند می باشد. ییلاق درفک بسیار سبز و دیدنی می باشد. مه غلیظی به دور درختان می بیند که این مه این زیبایی درفک را چندین برابر کرده است. اگر به طبیعت گردی و چادر زدن در طبیعت علاقه دارید ییلاق درفک بهترین مکانی می باشد که می توانید انتخاب نمایید. بسیاری از محلی های درفک اتاق های متفاوتی را کرایه می دهند تا شما بتوانید یک الی دو روز در این مکان استراحت کنید. جاده فرعی رستم آباد را اگر دنبال کنید به راحتی می توانید به درفک برسید.

ییلاق سلانسر

دیدنی نزدیک به رستم آباد

۳. جاذبه های گردشگری رستم آباد و استخرگاه

استخرگاه یکی دیگر از جاهای دیدنی رستم آباد می باشد. رستم آباد روستاهای زیادی دارد. استخرگاه به عنوان یکی از روستاهای رستم آباد شناخته می‌ شود که در منطقه توتکابن قرار می ‌گیرد. این روستا بسیار کوچک است. جنگل زیبایی را در این روستا مشاهده می کنید. به دلیل زیبایی هایی که روستای استخرگاه دارد سالانه افراد زیادی از این روستا بازدید می نمایند. اگر می خواهید به استخرگاه بروید باید مسیر قسمت ورودی روستای رستم ‌آباد را طی کنید تا به استخرگاه برسید.

۴. سی دشت

سی دشت به عنوان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی رستم آباد شناخته می‌ شود. در نزدیکی توتکابن می‌ توانید ییلاق سی دشت را مشاهده کنید. این ییلاق مکانی می باشد که بسیار سرسبز است و هوای تازه و طبیعت بکری دارد. در این منطقه شما می توانید غار دربند رشی و جنگل نور چشمه را مشاهده نمایید. غار دربند رشی به عنوان یکی از مهم ترین سکونتگاه های قدیمی این روستا به شمار می رود. برای اینکه به سی دشت برسید ابتدا باید وارد توتکابن گردید. پس از آن می توانید به قسمت حفاظت شده سیاهرود بروید. به راحتی می ‌توانید بعد از وارد شدن به سیاهرود، سی دشت را پیدا کنید.

۵. جاذبه های گردشگری رستم آباد و ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی رستم آباد شناخته می شود. این ییلاق روبروی ییلاق سی دشت قرار گرفته است. دشت های سرسبز ییلاق سلانسر موجب شده بسیاری از افراد هر ساله برای بازدید به این ییلاق بروند. برای اینکه به ییلاق سلانسر بروید باید از جاده رشت قزوین حرکت کنید تا به رستم آباد برسید. بعد از رسیدن به رستم آباد باید به سمت بلوار اصلی روستا حرکت کنید تا ییلاق سلانسر را مشاهده نمایید.

جنگل نقله بر

دیدنی های نزدیک به رستم آباد

۶. دریاچه بره سر

دریاچه بره سر به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی رستم آباد شناخته می شود. این دریاچه در ۵۵ کیلومتری شهر رودبار قرار گرفته است و حدود ۴۰ کیلومتر با رستم آباد فاصله دارد. جنگل های بلوط و راش زیبایی را در این دریاچه مشاهده می کنید. این دریاچه دارای پرندگان زیادی است. برای اینکه به دریاچه بره سر بروید باید ابتدا امامزاده لیشاگل را رد کنید.

۷. جاذبه های دیدنی رستم آباد و دریاچه عروس

دریاچه عروس به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی رستم آباد شناخته می شود. این دریاچه در نزدیکی روستای رستم آباد می باشد. روستای حلیمه جان طبیعت بکر و زیبایی دارد. دریاچه عروس در روستای حلیمه جان قرار گرفته که به دلیل دو رنگ بودن شهرت زیادی را کسب کرده است. تغییر رنگ آب دریاچه موجب شده که بسیاری از افراد سالانه به این دریاچه بروند. جلبک ها سطح دریاچه را به طور کامل می پوشانند. به همین دلیل دریاچه به رنگ سبز در می آید. زمان وزش باد جلبک از روی دریاچه کنار می ‌روند و آبی شدن دریاچه را مشاهده می‌ کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید