۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55403176

فاصله کرج تا وینه حدود بیست کیلومتر است و با فرض روان بودن ترافیک طی نمودن آن حدود نیم ساعت زمان می برد.

فاصله کرج تا وینه

سلام نو-سرویس گردشگری: با افتتاح اتوبان تهران شمال مردم ایران سرانجام جاده ای را برای سفر به شمال کشور در اختیار دارند که از امنیت کامل برخوردار است و سریع تر از سایر جاده ها نیز به مقصد می رسد. اما جای هیچ گونه تعجبی نیست که هنوز هم جاده چالوس محبوب ترین و شلوغ ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است. جاده ای که مملو از زیبایی های طبیعی است و به عنوان یکی از چهار جاده زیبای دنیا انتخاب شده است. در هر گوشه از این جاده یک آبشار یا رودخانه یا کوه و جنگل قد برافراشته است. در نزدیکی آن روستاهای بسیاری با جاذبه های گردشگری تماشایی فراوان واقع شده اند و سرسبزی و خنکای آنها می تواند ایده آل ترین گزینه برای یک سفر به یاد ماندنی باشد. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای وینه و فاصله کرج تا وینه بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله کرج تا وینه چقدر است؟

فاصله کرج تا وینه در حدود بیست کیلومتر است. روستای وینه یکی از نخستین روستاهایی است که در مسیر جاده چالوس واقع شده اند. این روستا بعد از روستای پورکان و نرسیده به سد کرج، در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است. روستای وینه یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارا خود از سه دهستان با نام های آدران، نسا و آسارا تشکیل شده است. دهستان آدران هجده روستا را در درون خود جای داده است که روستای وینه نیز یکی از آنها می باشد.

روستای وینه یکی از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به شهر کرج است و فاصله کرج تا وینه با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض تنها نیم ساعت طی شود.

طبیعت روستای وینه

روستای وینه یکی از روستاهای حاشیه رودخانه چالوس است. بنابراین می توان گفت که مهمترین جاذبه گردشگری روستا نیز همین رودخانه است. یکی از کیفیت ها و ویژگی های خاص روستای وینه صدای آن است. این روستا صاحب یک صدای ممتد و دائمی است که همان صدای پای آب و جریان رودخانه چالوس است. وجود این رودخانه علاوه بر این، خنکی و سرسبزی بی حد و حصری را نیز به روستا عطا کرده است. وینه پر از کوچه باغ هایی است که قدم زدن در دل آنها می تواند تجربه ای شبیه به تفرج در بهشت باشد. با نسیم های خنک و عطر دل انگیز باغ های میوه و صدای روح بخش رودخانه چالوس.

فاصله کرج تا وینه

روستای وینه

رستوران وینه

یکی از مشهورترین رستوران های ایران در درون روستای وینه واقع شده است. رستوران وینه آنقدر پر آوازه است که عده ای فقط و فقط به منظور صرف غذا در محیط دل انگیز این رستوران پا به جاده چالوس و مسیر روستای وینه می گذارند. این رستوران با تخت هایی که در کنار رودخانه قرار دارند و درختان سبزی که در هر سوی آن دیده می شوند محیطی باصفا و فضایی دل انگیز را فراهم کرده است که می تواند اشتهای هر کسی را باز کند. رستوران وینه نه تنها یکی از معروف ترین رستوران های جاده چالوس، بلکه قدیمی ترین رستوران این جاده نیز به شمار می رود. تاسیس این رستوران به دوران جنگ جهانی دوم بر می گردد و حدود هشتاد سال از افتتاح آن می گذرد.

در این رستوران انواع کباب و غذای ایرانی در بهترین و بالاترین کیفیت سرو می شود. گذشته از غذاهای وینه، قلیان ها و چای های آتشی آن نیز معروف می باشد. در واقع باید گفت که بسیاری از مشتریان این رستوران تنها به وسوسه بهره مندی از این قلیان هاست که راهی وینه می شوند. با توجه به جمیع این کیفیت ها و شهرت افسانه ای این رستوران این را هم باید اضافه کنیم که تخت های وینه در روزهای آخر هفته همواره پر هستند. بنابراین اگر قصد سفر به این روستا و چشیدن طعم غذاهای رستوران معروفش را دارید حتما از قبل تخت رزرو کنید تا برای خالی شدن تخت معطل نشوید.

فاصله کرج تا وینه

رستوران وینه

ورود افراد متفرقه ممنوع!

یکی از جالب ترین، عجیب ترین و بانمک ترین چیزهایی که در خصوص روستای وینه وجود دارد تابلویی است که در ابتدای آن نصب شده است. این تابلو که از طرف شورای اسلامی روستا می باشد حاوی این جملات است: ورود افراد متفرقه و تردد هرگونه وسیله نقلیه غیربومی به داخل روستای وینه و دره های مجاور آن اکیدا ممنوع می باشد. ورود ماهیگیر، کوه نورد و شکارچی نیز ممنوع می باشد.

حتما از خود خواهید پرسید که چرا یک روستای توریستی می بایست چنین تابلوی عجیبی را در ابتدای خود نصب کند. اما این تابلو حاکی از سر ریز شدن کاسه صبر اهالی روستا است. روستای وینه در طی سالیان اخیر ضربات و خسارت های جبران ناپذیری را از رفتارهای نادرست و بی مسئولیتی عده ای از گردشگران دریافت کرده است. آسیب های زیادی به بافت روستا و طبیعت آن وارد آمده است و انبوه زباله ها نیز روی دست اهالی روستا باقی مانده است. بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به این روستا و بازدید از طبیعت بکر آن را دارید خواهشمندیم که از اینگونه رفتارها پرهیز کنید و با طبیعت مهربان باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید