۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 55403175

فاصله تهران تا ارنگه حدود شصت و شش کیلومتر است و با فرض روان بودن ترافیک طی نمودن آن حدود یک ساعت و بیست دقیقه زمان می برد.

فاصله تهران تا ارنگه

سلام نو-سرویس گردشگری: دلایل زیادی وجود دارد که جاده چالوس محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است و در میان جاده های شمال شلوغ ترین جاده به شمار می رود. انبوه جاذبه های گردشگری موجود در این جاده باعث شده است تا گردشگران از آن نه تنها به عنوان یک مسیر برای دسترسی به شهرهای شمالی کشور بلکه به عنوان یک مقصد و هدف اصلی از شروع سفر خود بهره بگیرند. از طرفی فاصله بسیار نزدیک جاذبه های و جاهای دیدنی موجود در جاده چالوس با شهر تهران باعث شده است تا این منطقه یکی از گزینه های اصلی برای سفرهای آخر هفته پایتخت نشینان باشد. وقتی می توانید خود را در عرض یک ساعت به منطقه ای بهشتی با آبشار و چشمه و رودخانه و کوه و جنگل برسانید دیگر چه نیازی به ساعت ها رانندگی برای رسیدن به شهرهای مازندران یا گیلان است؟ در این مطلب قصد داریم به یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس یعنی روستای ارنگه و فاصله تهران تا ارنگه بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا ارنگه چقدر است؟

فاصله تهران تا ارنگه در حدود شصت و شش کیلومتر است. روستای ارنگه در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است و یکی از روستاهای اول جاده چالوس به شمار می رود. فاصله این روستا با شمالی ترین نقطه شهر کرج نیز در حدود سی کیلومتر است.

پایتخت نشینان می توانند فاصله تهران تا ارنگه را (در صورت روان بودن ترافیک) در زمان یک ساعت و بیست دقیقه طی نمایند.

روستای ارنگه کجاست؟

روستای ارنگه یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارا منطقه ای با بافت روستایی و کوهستانی است که از سه دهستان آدران، نسا و آسارا تشکیل شده است. این سه دهستان روی هم پنجاه و شش روستا را در دل خود جای داده اند که سهم دهستان آدران هجده روستا می باشد. روستای ارنگه نیز یکی از این هجده روستا و معروف ترین آنهاست.

آنچه بسیاری از گردشگران با نام روستای ارنگه می شناسند در حقیقت خود روستای ارنگه بزرگ نیست. بلکه منطقه ارنگه است که علاوه بر این روستا هفت روستای دیگر را نیز در درون خود جای داده است. این هفت روستا روستاهای جی، سر زیارت، خور، گوراب، ابهرک، سیجان و چاران هستند.

فاصله تهران تا ارنگه

آبشار هفت چشمه

جاذبه ها و جاهای دیدنی

در فاصله تهران تا ارنگه و همچنین در خود روستای ارنگه بزرگ و روستاهای تابعه منطقه ارنگه شماری از محبوب ترین جاذبه های توریستی جاده چالوس قرار گرفته است. گل سرسبد این جاذبه ها آبشار معروف هفت چشمه است که با نود متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران به شمار می رود. در مسیر دسترسی به این آبشار نیز رودخانه ارنگه قرار دارد. پشت آبشار هفت چشمه هم آبشار آدران و دره زیبای هفت چشمه واقع شده اند. بنابراین این منطقه را می توان شلوغ ترین و توریستی محدوده در روستای ارنگه نامید.

گورستان تاریخی ارنگه با چند هزار سال قدمت و همچنین مقبره امامزاده حسین نیز دو جاذبه تاریخی این منطقه هستند. قدیمی ترین درخت چنار ایران نیز در حیاط امامزاده حسین ارنگه واقع شده است. کوه زیبای پورا با ارتفاع حدود سه هزار متری نیز در پشت روستا قرار گرفته است.

آبشار خور یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه است. این آبشار پنجاه متری در نزدیکی روستای خور قرار دارد. این روستا یک پیست اسکی بزرگ نیز دارد که در بین گردشگران جاده چالوس از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما شاید بتوان گفت که مسیر دسترسی به آبشار خور از خود آن جذاب تر است. مسیری که با درختان انبوه و وحشی و خود روی گیلاس، آلو و سیب زینت یافته است. در پایان مسیر و در پشت آخرین تپه نیز دشت زیبای آویشن واقع شده است. دشتی که گیاهان مختلف دارویی از قبیل آویشن، چای کوهی، پونه، کنگر و ریواس بر پهنه آن می رویند و زیبایی و رایحه ای بهشتی را به این منطقه می بخشند.

فاصله تهران تا ارنگه

آبشار آدران

جاذبه های گردشگری در فاصله تهران تا ارنگه

در فاصله تهران تا ارنگه و مسیر دسترسی به این روستا نیز جاذبه های گردشگری زیادی قرار گرفته است. مهمترین این جاذبه های بی شک روستای زیبای وینه است که در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است. این روستا درست در حاشیه رودخانه خروشان چالوس واقع شده است و صدای این رودخانه همواره به شکل ممتد در این روستا شنیده می شود. این صدا و خنکای محدوده اطراف رودخانه روستای وینه را به یکی از محبوب ترین روستاهای جاده چالوس تبدیل کرده اند. البته با همراهی رستوران مشهور وینه.

رستوران وینه که یکی از معروف ترین رستوران های ایران است با قرارگیری در کنار رودخانه از فضایی بسیار باصفا برخوردار می باشد. تخت های این رستوران در کنار رودخانه چالوس قرار دارند و لذت صرف غذا در چنین محیطی مسافران زیادی را راهی این رستوران می کند. قلیان ها و چای های این رستوران نیز معروف است. در واقع عده زیادی از مشتریان رستوران تنها به وسوسه این قلیان های باکیفیت راهی روستای وینه می شوند. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و ایرانی در بالاترین کیفیت ممکن سرو می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید