تفرش یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل مرکزی جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر رودخانه آب کمر می‌باشد که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

سفری مجازی به رودخانه آب کمر

سلام نو - سرویس گردشگری: رودخانه آب کمر که با نام محلی رودخانه خلجان نیز شناخته می‌شود، از ارتفاعات گیان و عبدالله سرچشمه می‌گیرد و به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تفرش شناخته می‌شود. این رود با عبور از دره آب کمر و طی هشت کیلومتر، پس از عبور مناطق عبدل آباد و نورآباد وارد شهر تفرش می‌شود. در طول مسیر رود در دره آب کمر، جریان چشمه‌ها و آبشارها به آن می‌پیوندند و میزان آبدهی آن را به میزان قابل توجهی می‌افزایند. دسترسی به دره و رود نسبتا دشوار است؛ اما چشم‌اندازهای طبیعی و آب‌وهوای مطبوع، ارزش سختی مسیر را دارد.

سفری مجازی به رودخانه آب کمر

ویژگی‌ها

دره آبکمر درقسمت جنوب شرق تفرش قراردارد .رودخانه آبکمرکه ازکوههای گیان سرچشمه میگیردبا عبوراز این دره وبا پیمودن مسیری ۸کیلومتری وعبور ازمنطقه عبدل آبادونورآباد وارد شهر تفرش میشود قسمت عمده این دره به موازات جاده جدیدتفرش میباشد عمق دره دربعضی از نقاط نسبت به سطح جاده تا۲۰۰متر می رسدآب چشمه هاو آبشارها ی مختلفی از کوههای مشرف به دره به آن اضافه می شودکه میزان قابل توجهی به آبدهی رودخانه می افزاید که آب آن به مصرف زمینهای کشاورزی میرسد دره در برخی ازنقاط صعب العبور میباشد ولی وجود انواع درختان در آنجا مناظر بسیار زیبایی را پدید آورده است پیمودن مسیردره وتماشای مناظر بسیار زیبای آب ودرختان سرسبزوکوههای سربه فلک کشیده خاطره ای بیادماندنی را برای علاقمندان طبیعت به همراه دارد .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید