۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰
کد خبر: 55400319

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خوزستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان خانه مرعشی می‌باشد که در شوشتر واقع شده است.

سفری لذت‌بخش به خانه مرعشی

سلام نو - سرویس گردشگری: خانه مرعشی یکی از خانه‌های تاریخی و جاهای دیدنی شوشتر در بافت کهن شهر است و به شماره ۷۹۳۳، در ردیف آثار ملی ایران قرار دارد. قدمت این خانه تاریخی و جذاب به دوره قاجار برمی‌گردد. در آن زمان، این خانه برای شخصی به اسم سید محمد حسن مرعشی ساخته شد تا به همراه خانواده‌اش در آن زندگی کند. این خانه را با دو سبک معماری قاجاری و پهلوی احداث کرده‌اند و در سال ۱۳۸۳ توسط میراث فرهنگی خریداری شد. خانه مرعشی در حال حاضر به‌عنوان دفتر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی مورد استفاده است.

سفری لذت‌بخش به خانه مرعشی

ویژگی‌های بنا

خانه‌ی مرعشی یکی از شاخصه‌های اصیل معماری شوشتر محسوب می‌شود، چرا که برای فصل‌های مختلف سال قسمت‌های متفاوتی را مانند سکو و ایوان برای بهار و پائیز، زیر زمین برای تابستان و زمستان را داراست. البته این خانه، تنها خانه‌ی خانواده مرعشی در شوشتر نیست، بلکه این خاندان املاک زیادی را در این شهر صاحب بودند و تمامی آن‌ها طبق معماری اصیل شوشتر بنا شده‌اند. علاءالدین تراول این بار با پیشنهادی جادویی تصمیم دارد شما را به شهر تاریخی شوشتر ببرد، که در کنار بازدید از تاریخ و قدمت این شهر از طبیعت زیبای شهر در کنار رود کارون و نهر گرگر و شطیط، لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید