خوزستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان پل هشتم می‌باشد که ۱۴ متر طول دارد.

 پل هشتم اهواز؛ بزرگ‌ترین پل کابلی کشور

سلام نو - سرویس گردشگری: پل هشتم اهواز که با نام پل غدیر اهواز نیز شناخته می‌شود، با هزار و ۱۴ متر طول، بزرگ‌ترین پل کابلی کشور است. این پل خیابان تخت سلیمان در غرب رود کارون را به خیابان زند در شرق این رودخانه وصل می‌کند. پایه‌های پل توسط کابل‌هایی بلند عرشه پل را بر فراز رود نگه داشته‌اند. از پل هشتم اهواز که در شب‌ها به زیبایی نورپردازی می‌شود، به‌عنوان یکی از نمادهای جدید و جاذبه های گردشگری اهواز یاد می‌کنند.

 پل هشتم اهواز؛ بزرگ‌ترین پل کابلی کشور

معماری پل

طول این پل ۱۰۱۴ متر و عرض آن نیز بین ۲۰/۶ و ۲۰/۷ متر است و آن را در چهار مسیر (دو مسیر رفت و دو مسیر برگشت) عبور ماشین ساخته‌اند. این پل که منطقه امانیه را به خیابان زند در مرکز شهر متصل می‌کند، دو پایه بزرگ دارد و عرشه پل توسط کابل به این پایه‌ها متصل شده‌اند. پایلون های پل هشتم اهواز که همان ستون های نگهدارنده کابل به شمار می‌آیند، به شکل حرف A انگلیسی و نشان دهنده کلمه اهواز به انگلیسی (Ahvaz) شمرده می‌شود. این پایلون ها ۸۱ متر از سطح آب فاصله دارند. پل هشتم بلندترین پل اهواز به شمار می‌آید و آن را با نام پل غدیر نیز می‌شناسند. ۳۲ کابل در دو طرف پل وجود دارند که در مجموع به ۱۷۰ کیلومتر می‌رسند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید