خوزستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان گورستان سنگی تپه کوهساران می‌باشد که در اهواز قرار گرفته است.

آشنایی با گورستان سنگی تپه کوهساران

سلام نو - سرویس گردشگری: گورستان سنگی تپه کوهساران که با نام گورستان سنگی کوهساران نیز شناخته می‌شود، بخشی از شهر باستانی هرمز اردشیر محسوب می‌شود. تعداد زیادی گوردخمه، استودان، قبر و دیگر سازه‌های تاریخی در این گورستان توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان شناسایی شده‌اند. این گورستان به‌عنوان بخشی از شهر باستانی هرمز اردشیر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در ردیف جاهای دیدنی اهواز قرار دارد.

آشنایی با گورستان سنگی تپه کوهساران

علت ساخت بنا

به منظور باززنده‌سازی و احیاء محوطه‌های تاریخی در منطقه ۷ اهواز که از تاریخی‌ترین مناطق شهری در استان خوزستان محسوب می‌شود ایجاد محور فرهنگی، تاریخی و گردشگری در گورستان سنگی کوهساران به شهرداری منطقه ۷ اهواز پیشنهاد شد و مورد بررسی قرار گرفت. سایت موزه گورستان تاریخی پارک کوهساران اهواز درحالی توسط مشاور مورد بررسی قرار گرفت که قرار شده نتیجه نهایی بعد از اقدامات اجرایی به سازمان میراث‌فرهنگی خوزستان و شهرداری منتطقه ۷ اعلام شود. در این میان یکی از توافقات اداره میراث‌فرهنگی خوزستان با شهرداری منطقه ۷ این بود که از هر گونه مداخله در محوطه گورستان سنگی پارک کوهساران خودداری و انجام فعالیت‌های عمرانی با استعلام از میراث‌فرهنگی انجام گیرد.

آشنایی با گورستان سنگی تپه کوهساران

وجود آثار تاریخی و مناطق گردشگری در منطقه ۷ از جمله عبور رودخانه کارون، وجود بافت تاریخی محله عامری، قبرستان سنگی کوهساران، بقعه علی بن مزیار اهوازی، تپه باستانی آسیه‌آباد، قبرستان مشترک ارامنه،کلدان‌ و آشوری و لهستانی‌ها و آثاری از شهر هرمز اردشیر و تنوع‌های فرهنگی و قومی در این منطقه ظرفیت‌هایی هستند که این منطقه را به محور فرهنگی تبدیل می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید