۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
کد خبر: 55400083

شوش یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل خوزستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر قلعه شوش می‌باشد که یادگاری از دوره قاجار می‌باشد.

سفری دل‌انگیز به قلعه شوش

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه شوش یادگاری از دوره قاجار در استان خوزستان است که تکه‌ای از چغازنبیل و کاخ داریوش را در خود به امانت محفوظ داشته است. این قلعه که از جاهای دیدنی شوش به شمار می‌آید، در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های تاریخی این شهر قرار دارد. قلعه شوش یا قلعه فرانسوی‌ها مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری تلفیقی ایرانی اروپایی است. در این قلعه می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر را تماشا کنید و ساعاتی را در دل قلعه‌ای غرق شوید که به نظر اثری باستانی است؛ اما در واقع کمی بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. اگر در قلعه شوش پشت سر خود را نگاه کنید، شهر شوش و گنبد آرامگاه دانیال نبی را زیر پای خود می‌بینید.

سفری دل‌انگیز به قلعه شوش

قلعه شوش در واقع در راستای حفاری‌های باستان‌شناسان در سایت تاریخی شوش ساخته شده است و به‌نوعی یادگاری از آن دوره محسوب می‌شود. در میان دیوارهای این قلعه آجرهای کتیبه مانندی با خط میخی به چشم می‌خورند که همگی از منطقه باستانی شوش به دست آمده‌اند؛ آجرهایی که از عوامل اصلی جذابیت این قلعه هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قلعه شوش یا آکروپل، تاریخچه و معماری آن آشنا کنیم.

سفری دل‌انگیز به قلعه شوش

معماری بنا

پلان این قلعه ذوزنقه شکل است که قاعده کوچک آن در سمت شمال قرار دارد و دور تا دور آن را راهرویی احاطه کرده و ردیف اتاق‌هایی به سمت حیاط، برگرد آن قرار گرفته‌اند.

قلعه دو حیاط دارد و سه ورودی که یکی از آنها در حال حاضر مسدود است. دیوارهای این بنا از خشت ساخته شده و در آن می‌توانید یک اتاقک شیشه‌ای را ببینید که به کلاه فرنگی معروف است و البته یک برج استوانه‌ای شکل را خواهید دید که در ضلع غربی قرار دارد و به عنوان کبوترخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. یک برج دیگر هم در وسط حیاط اول قرار دارد.

تزئینات این قلعه شامل نعل درگاه‌های قوسی و نماهای تزئینی با آجر و نقاشی‌هایی به سبک تلفیقی اروپایی و شرقی و آجرهای کتیبه‌دار است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید