خوزستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار خفاش می‌باشد که در بهبهان واقع کشته است.

خفاش غاری شگفت‌انگیز در بهبهان

سلام نو - سرویس گردشگری:‌ غار خفاش در تنگ تکاب در شهرستان بهبهان قرار گرفته است. اهالی منطقه و ساکنان درباره این غار داستان‌ها و افسانه‌های زیادی نقل می‌کنند. در سمت راست ورودی این غار، کتیبه‌ای تاریخی وجود دارد. گفته می‌شود که عمق غار خفاش حدود ۲۰ متر است.

خفاش غاری شگفت‌انگیز در بهبهان

ساختار و طبیعت غار خفاش

این غار طول این غار ۲۵۵ متر، عرض آن ۳۰ متر و ارتفاع آن ۵۰ متر است. درون این غار استالاکتیت ‌ها و استالاگمیت‌ های فراوان و همچنین دهلیزهای متعدد دیده می شود، که عمق بعضی از آن‌ ها به ۴۰۰ متر هم می‌رسد. یکی از شگفتی های این غار این است که زیستگاه تعداد فراوانی خفاش محسوب می شود. در این غار حدوداً ۳۰ هزار خفاش از ۷ گونه مانند خفاش دمدار، خفاش بال‌پهن و دم‌موشی وجود دارد. تعداد زیاد این خفاش‌ ها باعث می‌شود در زمان غروب آفتاب، که آنها در دسته های بزرگ از غار خارج می شوند، صحنه ای حیرت انگیز و جالب توجه به وجود آید که علاوه بر آن ترسناک نیز می تواند باشد. این خفاش‌ها مسیر ۳ کیلومتری تا شهر را طی می‌کنند و پس از مدتی، دوباره به محل زندگی خود، یعنی غار، باز می‌گردند. در کف این غار فضله های خفاشان وجود دارد که طی هزاران سال در آنجا ریخته شده اند و امروزه کشاورزان از آنها در مزارعشان استفاده می کنند.

خفاش غاری شگفت‌انگیز در بهبهان

نحوه دسترسی به غار خفاش

برای اینکه بتوانید از این غار متفاوت دیدن کنید باید به سه کیلومتری شهر دهلران بروید. برای این کار می توانید هم با خودرو شخصی اقدام کنید و هم از وسایل حمل و نقل عمومی داخل شهر مثل تاکسی استفاده کنید. از آنجایی که این غار در حاشیه شهر قرار دارد پس برای دیدن آن کار سختی در پیش ندارید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید