۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰
کد خبر: 55399897

خوزستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این شهر پارک ملی کرخه می‌باشد که در شوش واقع شده است.

 پارک ملی کرخه کجاست؟

سلام نو-سرویس گردشگری:شوش یکی از شهرهای مهم جنوبی کشور است و بسیاری از جاهای دیدنی استان خوزستان در آن جای گرفته‌اند. علاوه بر آثار تاریخی ارزشمند، پارک ملی کرخه از دیگر جاهای دیدنی شوش است. این پارک یکی از زیستگاه‌های گوزن زرد ایرانی به شمار می‌آید. همچنین رود دز با عبور از میان پارک، جنگل‌هایی زیبا را خلق کرده است.

 پارک ملی کرخه کجاست؟

معرفی پارک ملی کرخه

پارک ملی کرخه که قدمت چندانی ندارد، یکی از مناطق حفاظت شده برای تولید مثل گوزن زرد ایرانی است. این منطقه شامل پارک ملی کرخه جنوبی و پارک ملی کرخه شمالی (جمعا به وسعت ۷۴۷۶ هکتار) و منطقه حفاظت شده کرخه (با وسعت ۸۳۵۲ هکتار) می‌شود.پارک ملی کرخه طی مصوبه شماره ۳۲۷ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیربنایی دولت) مورخ ۱۳۸۹/۹/۲۲ به‌عنوان پارک ملی و منطقه حفاظت شده کرخه طی مصوبه شماره ۶۳ شورای عالی محیط زیست مورخ ۱۳۵۴/۵/۲۱ به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

 پارک ملی کرخه کجاست؟

موقعیت جغرافیایی پارک ملی کرخه

پارک ملی و منطقه حفاظت شده کرخه از یک قسمت تپه ماهوری در شمال و یک بخش دشتی در جنوب تشکیل می‌شود. رودخانه کرخه از میان آن عبور می‌کند و با پیچ‌وخم‌های زیاد به طرف جنوب و غرب استان خوزستان راه می‌پیماید. در دو طرف منطقه جنگل‌های گرمسیری رشد یافته‌اند و رودخانه را محاصره کرده‌اند. بنابراین در درون منطقه کوه و ارتفاعاتی دیده نمی‌شود و بالطبع دره‌ای وجود ندارد. علاوه بر این به‌علت عرض کم منطقه دشت مشخص و قابل توجهی در آن موجود نیست. برای دسترسی ابتدا باید خود را به شوش برسانید. از طریق بلوارهای عدالت یا باقری به جاده چعب بروید. در این جاده پیش برانید و از روستاهای درچال و علی جادر عبور کنید. بعد از قدمگاه شچاخ به فرعی در سمت راست جاده خواهید رسید. این فرعی شما را به پارک ملی کرخه می‌رساند.پارک ملی کرخه از جاهای دیدنی استان خوزستان در شوش به شمار می‌رود و در پنج کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اهواز-شوش قرار گرفته است. این منطقه در سمت شمال از روستای سرخه شیخ عزیز شروع می‌شود و در امتداد جنوبی رودخانه کرخه، ضمن در برگرفتن جنگل‌های دو طرف رودخانه، ادامه می‌یابد.

جنگل‌های کرخه بیشتر از درخت گز تشکیل شده‌اند. از انواع گونه‌های گیاهی دیگر می‌توان به سریم، جاز (بنگله)، بید، لگجی، استبرق، مرغ، شبدر و… اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید