۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 55399428

خوزستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این شهر دریاچه شیهون می‌باشد که در درفول واقع شده است.

سفری دلچسب به دریاچه شیهون

سلام نو - سرویس گردشگری: شهیون در دزفول و استان خوزستان در غرب ایران واقع شده است. این منطقه در شمال شرقی شهر دزفول و اندیمشک به‌روی نقشه دیده می‌شود و چهار منطقه وحدت، کوی باغچه‌بان، نهضت و بازرگه در آن واقع شده‌اند. فاصله این شهر تا دزفول حدود ۳۷ کیلومتر است. شغل بیشتر مردمان شهیون دامداری، پرورش مرغ، کشاورزی و کپوبافی است. اهالی این منطقه به زبان شیرین لری صحبت می‌کنند و از طایفه شِهی هستند که شامل تبار ترکی، پاپی، تختایی و… است. از سوغات این منطقه می‌توان به خرما، بادام کوهی و همچنین صنایع‌دستی زیبایی همچون حصیربافی، کپوبافی و قالی‌بافی اشاره کرد.

سفری دلچسب به دریاچه شیهون

مناسب‌ترین فصل سفر به دریاچه شهیون

از آنجایی که خوزستان استانی گرم است، بهترین زمان سفر به دریاچه شهیون انتهای زمستان و اوایل بهار است تا در کنار تفریح و گشت‌وگذار در کنار این دریاچه زیبا از هوای مطبوع و خنک منطقه نیز لذت ببرید.

سفری دلچسب به دریاچه شیهون

موقعیت جغرافیایی

دریاچه شهیون دزفول یا همان دریاچه سد دز در ۴۰کیلومتری شمال دزفول واقع شده است. این دریاچه حدود ۵۶ کیلومتر با اندیمشک فاصله‌ دارد و در جهت شمال شرقی آن به‌روی نقشه دیده می‌شود. مرز استان خوزستان و لرستان در شمال دریاچه دز واقع شده است. این مرز تا بخشی از غرب دریاچه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت در قسمت‌های جنوب غربی دریاچه سد دز با استان ایلام هم‌مرز می‌شود. آبشار شوی و روستای خوش‌منظره پامنار که از دیگر جاهای دیدنی دزفول هستند، به ترتیب در فاصله‌های تقریبی ۷۵ و ۱٫۵ کیلومتری نسبت به دریاچه شهیون دزفول جا خوش کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید