۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 55399160

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمانشاه می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان روستای تاریخی نسمه می‌باشد که در پاوه واقع شده است.

آشنایی با روستای تاریخی نسمه

سلام نو-سرویس گردشگری:روستای نسمه در فاصله ۵ کیلومتری پاوه و ۱۲۰ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد. این روستا که از جاهای دیدنی پاوه به حساب می‌آید، از شمال به جاده ارتباطی پاوه کرمانشاه و کوه‌های شاهو، از جنوب به مراتع بین روستای نسمه و مزیدی و کوه‌های بین دو روستا، از شرق به روستای دره بیان و باغات آن روستا و از غرب به روستاهای چورژی و سرکران و تپه لاقلعه محدود می شود. کوه‌های سنگی و عظیم، چشمه‌ها و رودهای باطراوت، مسیرهای کوهستانی و پوشش گیاهی انبوه، چشم‌اندازهای طبیعی این روستا را تشکیل می‌دهند. همچنین تپه قلعه در نزدیکی روستا با قدمتی که به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام بازمی‌گردد، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آشنایی با روستای تاریخی نسمه

تاریخچه روستا

روستای نسمه در گذشته محل ییلاق نوادگان سید احمد بیگ جاف (اولین حاکم ایل جاف و منطقه جوانرود کرمانشاه) بوده است. این روستا از قدمت بالایی برخوردار است. تعداد زیادی غار، در نسمه وجود دارد که آثار داخل این غارها، به هزاران سال قبل از میلاد مسیح برمی گردند.روستای نسمه، تپه هایی با نام لاقلعه دارد که در آن ها آثاری از دوران پس از اسلام وجود دارند. تپه های لاقلعه، متعلق به سده پس از اسلام هستند.

آشنایی با روستای تاریخی نسمه

چشمه های معدنی روستا

چندین چشمه ی طبیعی در فاصله ی سه کیلومتری از پاوه و در کنار رودخانه ای در وسط روستای نسمه قرار دارند. این چشمه های طبیعی از جاذبه های گردشگری مهم این روستا به شمار می روند.دو چشمه "کانی با" و "کانی قولیان" در این منطقه قرار دارند که به دلیل داشتن مواد معدنی زیاد، آثار درمانی دارند. از جمله آثار درمانی این چشمه ها، می توان به رفع آرتروز و درمان مفاصل آسیب دیده، اشاره کرد.

کی بروم؟

روستای نسمه، آب وهوایی ییلاقی دارد. بهترین زمان سفر به روستای نسمه و به طور کلی برای سفر به کرمانشاه، از اوایل خرداد تا اوایل شهریور است. گردشگران در زمستان، معمولا به دلیل سرمای شدید حاکم در کرمانشاه، از سفر در این فصل خودداری می کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید