۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: 55399159

پاوه یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل کرمانشاه جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر روستای هجیج می‌باشد.

سفری کوتاه به روستای هجیج

سلام نو-سرویس گردشگری:روستای شگفت انگیز و تماشایی هجیج که در استان کرمانشاه واقع شده است؛ روستایی با معماری منحصربه‌فرد، طبیعت زیبا و دل‌نواز و جاذبه های متعدد که در منطقه‌ی اورامان این استان و در شهر پاوه قرار دارد.

سفری کوتاه به روستای هجیج

نحوه دسترسی

مسیر دسترسی و جاده‌ی روستای هجیج، یکی از زیباترین مسیرهای سفر جاده ای ایران است. برای رسیدن به هجیج که در میان دره‌ای سبز قرار گرفته باید از جاده‌ای پرپیچ و خم و از میان صخره‌های سنگی و چندین تونل عبور کنید.پس به کرمانشاه بروید و از آن جا خودتان را به پاوه برسانید. مسیر کرمانشاه تا پاوه حدود دو ساعت طول می‌کشد و از پاوه تا هجیج ۲۵ کیلومتر راه در یک جاده‌ی کوهستانی در پیش دارید. پس از خروج از پاوه، تابلوهایی را که شما را به سوی نودشه راهنمایی می‌کنند، دنبال کنید. با ورود به جاده‌ی نودشه علائم راهنمای هجیج شما را به این روستا هدایت می‌کند. از نودشه تا هجیج ۹ کیلومتر مسیر کوهستانی پیچ‌درپیچ، چند تونل و دره‌ای از رودخانه‌ی خروشان سیروان را باید طی کنید.مسیر دیگری نیز برای رسیدن به هجیج وجود دارد، شما می‌توانید به شهر مریوان بروید و جاده‌ی اورامان تخت را در پیش بگیرید، با گذر از اورامان تخت و ادامه‌ی مسیر به هجیج می‌رسید.

سرگذشت روستای هجیج

در مورد شکل‌گیری روستای هجیج روایت‌های متعددی وجود دارد. برخی می‌گویند:فردی از خاندان ائمه اطهار که در پی مبارزه علیه ظلم خلفای عباسی به این منطقه می‌آید و بنای روستای هجیج را می‌گذارد. وی در عبور از هر روستایی که بر سر راه بود یک فرد صنعت‌گر را با خود همراه کرد. آهنگری از روستای شرکان نخستین فردی بود که به او پیوست و پس از او نجاری از روستای سرخه کوت با آن‌ها همراه شد. آن‌ها پس از عبور از کوه‌های هفت کشان، کوه تخت، شاهو، دازانی و زرده، معماری از روستای دیوزپا، گیوه‌کشی از منطقه‌ پاوه، جولابافی از روستای بدرآباد ماهی‌دشت و گیوه‌بافی از روستای طویله را با خود همراه کردند تا به محل هجیج رسیدند و بنای این روستا را بنیان نهادند.

سفری کوتاه به روستای هجیج

روستای هجیج کجاست؟

روستای هجیج در ۳۴ کیلومتری شهر پاوه و ۱۲۳ کیلومتری کرمانشاه در بخش نوسود قرار گرفته است. پاوه از شهرهای مرزی استان کرمانشاه است که در ۱۲۲ کیلومتری شمال غربی این استان قرار دارد. این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان مریوان در استان کردستان، از شرق و جنوب به شهرستان جوانرود و از غرب به کشور عراق (اقلیم کردستان) منتهی می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید