جاذبه‌های زیبای استان وصف نشدنی است و در گوشه گوشه این شهر جای گرفته‌اند. یکی از زیبایی‌های این شهر که در کوهرنگ واقع شده است پیست اسکی چلگرد می‌باشد.

تجربه‌ای هیجان‌انگیز با سفر به پیست اسکی چلگرد

سلام نو - سرویس گردشگری: استان چهارمحال و بختیاری در قلمرو مرکزی رشته‌کوه‌های زاگرس قراردارد. در منطقه کوهرنگ بختیاری این استان گردشگران می‌توانند از مناظر طبیعی مانند تونل کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون و ارتفاعات زردکوه بختیاری و... دیدن کنند. زیبایی کوهرنگ در زمستان وجود برف قابل توجه و مناظر یخی است.

تجربه‌ای هیجان‌انگیز با سفر به پیست اسکی چلگرد

ویژگی‌های پیست

شهرستان کوهرنگ با مرکزیت شهر چلگرد به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی یک شهرستان توریستی، سیاحتی، عشایری و ورزشی محسوب می‌شود و تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری در آن جای گرفته‌اند.

پیست اسکی چلگرد در سال ۱۳۵۴تاسیس شد که در مجاورت آن تونل اول کوهرنگ و بخش شرقی کوه کارکنان قرار دارد و با اولین بارش برف در آذر ماه پذیرای بسیاری از علاقه مندان قرار می گیرد این پیست طول ۸۰۰متر دارد و شیب آن به ۲۰ درصد می رسد و اصولا تا اسفند ماه مملو از برف می شود که در این فصول حدود ۱۵ متر به ارتفاع برف های منطقه اضافه می شود این حجم بارش منجرب به پیدایش یخچال های طبیعی شده است که در این بازه زمانی مورد استقبال بیست تا سی هزار نفر قرار می گیرد از ویژگی های پیست چلگرد دستگاه های بالابر ویژه آقایان و بانوان همچنین یک دستگاه بالابر آموزشی به طول ۲۰۰متراست از خصوصیات دیگر آن سه محوطه مجزا است که برای آقایان و بانوان و خانواده ها در نظر گرفته شده است و به همین دلیل ورزشکاران بسیاری به راحتی در این مکان مشغول اسکی بازی می شوند.

تجربه‌ای هیجان‌انگیز با سفر به پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی کوهرنگ باید توسعه و سایت این پیست به ارتفاعات بالاتر زاگرس گسترش یابد تا بتوان مدت زمان بیشتری در فصل زمستان از این پیست اسکی بهره برد. در ارتفاعات بالای این پیست اسکی برف قابل توجه وجود دارد و ماندگاری برف نیز بیشتر است که موجب می‌شود تعداد روزهای فعال پیست بیشتر شود. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش زمان فعالیت پیست اسکی کوهرنگ توسعه پیست به ارتفاعات بالاتر است.

کد خبرنگار: ۲۵
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شریف IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    باسلام.اول گزارشتون نوشتیداستان سیستان و بلوچستان!!...
  • محمدرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    کوهرنگ از شهرستان های استان چهارمحال وبختیاری هست چرا تو تیترتون زدین سیستان بلوچستان ، یعنی هیچکس نیست که این مطالبو قبل از چاپ کنترل کنه!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    لطفا اطلاعات خودتونو بالا ببرید بعد چاپ کنید خبرو. چلگرد توی استان چهارمحال و بختیاری هستش نه سیستان و بلوچستان
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    خیلی تو اطلاعات گردشگری گاف میزنید لطفا از افرادی که علم گردشگری دارن و اطلاعات کامل دارن برای نوشتن اخبارتون استفاده کنید فکر کنم کل ایران میدونن کوهرنگ توی چهارمحال و بختیاری هست نه سیستان و بلوچستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید