۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55398457

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی نوشهر در زمستان از جمله تالاب ارواح و پارک جنگلی سی سنگان می پردازیم.

جاهای دیدنی نوشهر در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: نوشهر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است که در نزدیکی شهرهایی چون نور، چالوس و رامسر واقع شده است. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی سی سنگان

در بازدید از جاهای دیدنی نوشهر در فصل زمستان اولین انتخاب شما می بایست پارک جنگلی سی سنگان باشد. این پارک جنگلی که به نام جنگل سی سنگان نیز شناخته می شود به سبب موقعیت جغرافیایی خاص خود یکی از مقاصد گردشگری محبوب استان مازندران در فصل زمستان به شمار می رود. پارک جنگلی سی سنگان در منطقه ای ساحلی و در حاشیه دریای خزر واقع شده است. این جنگل در حد فاصل دو روستای توسکاتک و صلاح الدین کلا و در مسیر جاده ساحلی نوشهر به سمت نور قرار گرفته است. فاصله این پارک جنگلی با نوشهر در حدود بیست و هفت کیلومتر است.

پارک جنگلی سی سنگان از معدود جاهای دیدنی نوشهر است که زمستان های آن شلوغ تر و پربازدیدتر از تابستان های آن است. سی سنگان که هم منطقه ای جنگلی و هم منطقه ای ساحلی محسوب می شود از تابستان هایی به شدت گرم، مرطوب و شرجی برخوردار است. علاوه بر این، این پارک جنگلی در فصل تابستان مملو از حشرات مزاحم و پشه هاست و فضای نه چندان خوشایندی را برای گردشگران رقم می زند. اما دقیقا همین شرایط جغرافیایی باعث شده است تا این منطقه جنگلی زمستان هایی به شدت مطبوع و دلپذیر و خوش آب و هوا داشته باشد. فضای پوشیده از سفیدی برف این جنگل در فصل زمستان در کنار مه رقیق ساحلی سبب شده اند تا این منطقه از کیفیتی تماشایی و زیبا در فصل پایانی سال برخوردار باشد.

پارک جنگلی سی سنگان بزرگترین ذخیره درختچه های شمشاد در کل ایران را دارد. شمشاد نماد سی سنگان است و در هر سوی این جنگل که سر بچرخانید درختچه های زیبای شمشاد را مشاهده خواهید کرد. اما این جنگل علاوه بر شمشاد برخوردار از درختان گوناگون دیگری نیز هست و پوشش گیاهی آن متنوع و انبوه است. گردشگران در بازدید از پارک جنگلی سی سنگان می توانند با درختانی از قبیل توسکا، افرا، انجیر، ازگیل، توت، لرگ، انار، گوجه جنگلی، داغداغان و لیکلی مواجه شوند. این جنگل از لحاظ پوشش جانوری نیز منطقه ای غنی به شمار می رود. حیوانات گوناگونی از قبیل شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، روباه، گربه جنگلی و گوزن مرال در این جنگل کنام دارند و اگر خوش شانس باشید می توانید (احتمالا از فاصله ای دور) با یکی از آنها روبرو شوید.

پارک جنگلی سی سنگان و محدوده اطراف آن یکی از مهمترین مراکز تفریحی و گردشگری استان مازندران محسوب می شود و در این منطقه علاوه بر خود جنگل و ساحل نزدیک به آن تفریحات پرشمار دیگری نیز برای گردشگران مهیا شده است. بزرگترین پیست کارتینگ شمال کشور نیز در محدوده همین پارک جنگلی قرار دارد و اگر علاقه مند به تفریح مهیج کارتینگ هستید می توانید از این پیست بزرگ و حرفه ای نیز بهره مند شوید. علاوه بر این، در این منطقه تفریحات دیگری از قبیل جت اسکی، شاتل سواری، اسب سواری، قایق سواری و موتورهای چهارچرخ نیز برای مسافران فراهم گردیده است.

جاهای دیدنی نوشهر در زمستان

سی سنگان در فصل زمستان

تالاب ارواح

یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر در زمستان که حتما باید از آن نام برد تالاب ارواح می باشد. پیش از هر چیز باید بگوییم که این نامگذاری به هیچ وجه عاری از حقیقت نیست. تالاب ارواح که مردم محلی به آن دریاچه ممرز می گویند در فضایی وهم انگیز، مه گرفته و اسرار آمیز واقع شده است. این تالاب در چهل و هفت کیلومتری نوشهر و مابین دو شهر نور و نوشهر، در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا قرار دارد. تالاب ارواح منظره ای را پیش چشم شما قرار خواهد داد که تا بحال هرگز در زندگی خود ندیده اید. این دریاچه کوچک با طول هفتصد متر و عرض سیصد متر توسط درختان انبوه ممرز و توسکا احاطه شده است. در محدوده این تالاب جانورانی همچون سگ های وحشی، روباه، گراز، مار و وزغ نیز زندگی می کنند.

تالاب ارواح در فصل زمستان وهم انگیزتر و دلهره آورتر از همیشه نیز هست. این تالاب در این فصل خلوت تر از سایر فصول سال است و گردشگران کمتری از آن دیدن می کنند. محدوده باتلاقی و خطرناک اطراف این تالاب شاید مهمترین دلیلی باشد که این امر را رقم می زنند. عده بسیاری ترجیح می دهند خطر نکنند و در زمان های مناسب تری راهی این تالاب شوند. اما گردشگرانی که ماجراجوتر هستند ترجیح می دهند هیجان سفر به این تالاب در فصل زمستان را از دست ندهند. فضای رازگونه غرق در وهم این تالاب در زمستان چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن چشم پوشید.

جاهای دیدنی نوشهر در زمستان

تالاب ارواح در زمستان

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر است که می توانید در فصل زمستان از آن دیدن کنید. این دریاچه در شمال نوشهر واقع شده است و عمق آن پنج متر می باشد. افسانه های زیادی در خصوص دریاچه خضر نبی بین مردم نوشهر وجود دارد. برخی می گویند حضرت خضر در گذشته از این دریاچه عبور کرده است و عده دیگری معتقدند آب این دریاچه مقدس است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید