به گفته امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد موشک باور ۳۷۳ به هدف برخورد کند

توضیحات فرمانده ارتش درباره سامانه باور ۳۷۳

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه باور ۳۷۳ در فاصله ۴۰۰ کیلومتری روی هدف قفل اولیه انجام می دهد و کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا موشک آن به هدف برخورد کند.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد با اشاره به ویژگی های سامانه ارتقا یافته باور۳۷۳ ، اظهار کرد: این سامانه در فاصله ۴۰۰ کیلومتری روی هدف قفل اولیه انجام می دهد و در ۳۶۰ کیلومتری هدف، قفل پایدار می‌کند و کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا موشک آن به هدف برخورد کند. سرعت موشک بالای ۱۸۰۰ متر در ثانیه است و بالای ۱۱۰ هزار پا ارتفاع می گیرد.

وی افزود: ما در آزمایش اخیر موفق شدیم در برد ۳۰۴ کیلومتری، پهپاد را هدف قرار دهیم. در واقع این سامانه، کوچک‌ترین پهپاد با سطح مقطع راداری بسیار کم را کشف کرده و مرود هدف قرار می دهد.

امیر صباحی فرد همچنین بیان کرد: باور ۳۷۳ علاوه بر اینکه می تواند با همه به روزترین جنگنده های دنیا درگیر شود، با جنگنده های نسل پنجم که ادعای رادارگریزی دارند هم می تواند درگیر شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید