ایران روستاهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. یکی از زیباترین روستاهای ایران دهبکری نام دارد که در دل بم در استان کرمان واقع شده است. این روستا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

در سفر به بم از روستای دهبکری نیز دیدن کنید

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای دهبکری از توابع بخش مرکزی شهرستان بم است که در تابستان‌ها آب‌وهوای ملایم و مطبوع و در زمستان‌ها آب‌وهوای معتدل دارد. این ییلاق زیبا در ۵۰ کیلومتری غرب شهر بم و در مسیر جیرفت واقع شده است. منطقه گردشگری دهبکری یکی از ییلاق‌های مهم جنوب شرق استان کرمان و از جاهای دیدنی بم به حساب می‌آید که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

در سفر به بم از روستای دهبکری نیز دیدن کنید

معماری روستا

روستای دهبکری در ناحیه کوهستانی قرار گرفته است و بافت مسکونی متراکمی دارد. اکثر خانه‌ها و ساختار کالبدی روستا با مصالح و روش‌های جدید معماری نوسازی شده‌اند. مصالح عمده در ساخت خانه‌های روستا شامل آجر، آهن، سنگ، چوب، سیمان و... است. اغلب خانه‌ها در یک یا دو طبقه با دیوارهای ضخیم احداث شده‌اند تا به این ترتیب از برودت هوا در فصل زمستان کاسته شود. سیمای عمومی روستا نشانگر ییلاقی بودن آن است.

در سفر به بم از روستای دهبکری نیز دیدن کنید

آبشار دهبکری

آبشار بزرگ و بسیار زیبای دهبکری در دل کویر و در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری شهرستان بم خودنمایی میکند. این آبشار زیبا از جاهای تفریحی بم است در مسیر رودخانه دهبکری که از قله برفو سرچشمه میگیرد قرار گرفته است .

تعداد آبشار های دهبکری ۳ عدد است که زیبایی خاصی به جریان رودخانه میبخشند . همچنین این آبشار ها در دل جنگل بنه قرار گرفته اند که در تابستان فضای آبشار بسیار سرسبز و دلنشین میشود. در ادامه آب رودخانه دهبکری به مزارع روستا میرود و باعث رونق کشاورزی در روستا میشود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید