یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان قله هزار می‌باشد که در راین واقع شده است.

چهارمین قله مرتفع ایران در راین

سلام نو - سرویس گردشگری: کوه هزار در استان کرمان، در بخش راین و در جنوب این شهرستان قرار دارد و بلندترین قله استان کرمان به‌ شمار می‌رود. این کوه به دلیل برخورداری از هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده است و چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور محسوب می‌شود. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب‌وهوایی دلپذیر و وجود آبشار راین، از جاهای دیدنی راین به شمار می‌آیند و در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی هستند.

چهارمین قله مرتفع ایران در راین

علت نام‌گذاری

کوه هزار به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده است و مشهور است که هزار ( Hezar ) چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است.

چهارمین قله مرتفع ایران در راین

با نگاهی به جدول بلندترین قلل ایران درخواهیم یافت که قله هزار چهارمین قله ایران نیست زیرا قللی همچون قله تخت سلیمان (۴۶۵۹ متر)، قله چالون (۴۵۱۶ متر)، قله لنگری (۴۵۱۰ متر)، قله سیاه‌سنگ (۴۶۰۴ متر)، قله خرسان شمالی (۴۶۸۰ متر)، قله خرسان جنوبی (۴۶۶۹ متر)، قله مرجیکش (۴۵۸۰ متر) و قلل هفت خوان (۴۵۳۷ متر) در این میان از قله هزار مرتفع‌تر می‌باشند.

مرتفع‌ترین منطقه مسکونی ایران روستای باب زنگی از توابع شهرستان راین است. ارتفاع روستای باب زنگی ۳۳۰۹ متر است که در کوه هزار قرار دارد. چندین خانوار در این روستا سکونت دارند و مردم روستا نذورات خود را در بالای کوه ادا می‌کنند. روستای باب زنگی را در زنگی هم می‌نامند.

مردم این روستا در تمام فصول سال در روستا ساکن هستند و در فصل زمستان به دلیل بارش برف، راه ارتباطی آنها به شهر راین برای مدتی قطع می‌شود.

چهارمین قله مرتفع ایران در راین

مسیر دسترسی

در مسیر آبشار راین روستاهای زیبا و دیدنی از جمله: ظهرود بالا، ظهرود پایین، خالق آباد و خیرآباد قرار دارند که در ایام تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌نمایند.

مسیر رایج برای صعود به قله هزار جبهه شمالی است که از آبشار راین و پناهگاه هزار عبور می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید