پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل مراحلی است که در ادامه به صورت مختصر به آنها پرداخته می‌شود.

بررسی شرایط مهاجرت به دو کشور انگلستان و کانادا

کشور انگلستان از گذشته، جزو پر مخاطب‌ترین مقاصد مهاجرتی بوده که بسیار مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است. سالانه، مهاجران زیادی با اهداف مختلفی نظیر کار، زندگی و ادامه تحصیل خود راهی این کشور می‌شوند. آگاهی و اطلاع از فرهنگ این کشور، زبان، آمار بیکاری افراد، پتانسیل مهاجرپذیری آن، میانگین درآمد و شرایط مرتبط با تحصیل عواملی هستند که علاقه مندان به مهاجرت انگلستان می‌بایست پیش از تصمیم گیری خود برای مهاجرت مورد بررسی قرار دهند. میزان رضایتمندی افراد از زندگی در این کشور برای مردم ایرانی تبار، به میزان زیادی به نوع شخصیت، معیارهای مدنظر افراد و اهداف آنها از مهاجرت به انگلستان مربوط می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با مهاجرت تحصیلی و شرایط اخذ ویزای آن آشنا سازیم.

از آنجایی که کشور انگلستان از دانشگاه‌های معتبر زیادی برخوردار است و دانشگاه‌های دولتی آن تسهیلات رفاهی و مالی بسیاری را برای ایرانیان فراهم می‌کنند، بسیار مورد استقبال دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفته‌اند و افراد زیادی سالانه جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام می‌نمایند.

جهت تحصیل در انگلستان می‌بایست در ابتدا از طرف مدارس و یا دانشگاه‌های مقصد حکم پذیرش برای تحصیل را حتما به همراه داشته باشید. درخواست ویزای تحصیلی نیز از دیگر مراحل اخذ ویزای تحصیلی این کشور محسوب می‌شود. این دو مرحله کاملا از هم جدا هستند و انجام آنها باید به ترتیب صورت بگیرد.

همچنین ممکن است مصاحبه‌های اعتباری توسط ویزا و مهاجرت به کشور انگلستان برای متقاضیان در نظر گرفته شود تا تنها به دانشجویان واقعی، ویزای تحصیلی ارائه گردد. دلایل مهاجرت افراد به انگلستان، سوابق تحصیلی آنها، سوابق مهاجرت متقاضیان به این کشور و دیگر کشور ها، موقعیت و شرایط مالی و شخصی افراد از جمله مواردی هستند که در مصاحبه از علاقه مندان پرسیده خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

نامه‌های پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان، گذرنامه معتبر، مدرک زبان معتبر، گواهی‌های سلامت و پزشکی، فرم درخواست ویزای تحصیلی انگلیس، ارائه ترجمه تمامی مدارک تحصیلی، محل سکونت افراد در این کشور، چند قطعه عکس و اثبات تمکن مالی جهت تحصیل و زندگی از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به شمار می‌روند.

بررسی شرایط مهاجرت به دو کشور انگلستان و کانادا

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به طور معمول برای تمامی مقاطع مشخص شده‌اند. البته وجود تغییرات در این ارقام نیز می‌تواند به نوع دانشگاه و خدمات ارائه شده توسط آن مرتبط باشد. این هزینه به هنگام ثبت فرم اخذ ویزا توسط متقاضیان پرداخته می‌شود. این مبلغ به منظور بیمه درمانی برای مدت زمان تحصیل افراد تعیین شده است.

بیمه دانشجویی، انواع خدمات درمانی رایگان نظیر تصادفات و موقعیت‌های اورژانسی و بحرانی را شامل می‌شود. دقت کنید که این هزینه‌ها تنها به ویزا بر می‌گردد. بدین معنا که هزینه‌های اخذ پذیرش توسط دانشگاه‌ها و شهریه آنها به صورت جداگانه قابل پرداخت می‌باشد.

اخذ مدارک معتبر جهانی توسط دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان، امکان تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های دنیا، امکان کار به صورت موقت در حین تحصیل، تحصیل افراد به زبان انگلیسی، اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع دکترا و استفاده از ویزای همراه جهت مهاجرت اعضای خانواده از جمله مزایای تحصیل در این کشور محسوب می‌شود. همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور می‌توانند پس از تحصیل نیز به مدت ۲ تا ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشند.

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است. مهاجرت از راه تحصیل، یکی از محبوب ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. برای شناخت کامل شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید با شرایط ویزای تحصیلی کانادا و قوانین و مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا آشنایی کامل داشته باشید. برای تحصیل در کشور کانادا می‌بایست در ابتدا متقاضیان از کالج‌ها، مدارس و یا دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند. مدارک دیگری نیز نظیر ویزای تحصیلی این کشور از دیگر عواملی است که باید برای مهاجرت ارائه دهید. به هنگام ارائه و تحویل مدارک خود حتما دقت داشته باشید که هر گونه ایراد و نقص در آنها، می‌تواند اخذ ویزای شما را با مشکل مواجه سازد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا به دو بخش تقسیم بندی می‌شوند: مدارک هویتی و مدارک مالی. مدارک اصلی و مهم مورد نیاز علاقه مندان به مهاجرت می‌تواند برای هر مقطع تحصیلی متفاوت باشد. نامه پذیرش از سوی مدرسه و یا دانشگاه، مدارک هویتی همانند پاسپورت و شناسنامه، مدرک زبان معتبر، مدارک تحصیلی مربوط به کشور مبدا، گواهی پزشکی و سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه از جمله مدارکی به شمار می‌روند که باید بمنظور اخذ ویزای تحصیلی تحویل داده شوند. ارائه مدارکی از موجودی حساب متقاضیان، سند ماشین و ملک و هر مدرکی که کسب درآمد شما را اثبات کند، از جمله مدارک مالی هستند که می‌بایست تحویل داده شوند.

بررسی شرایط مهاجرت به دو کشور انگلستان و کانادا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل مراحلی است که در ادامه به صورت مختصر به آنها پرداخته می‌شود. علاقه‌مندان باید در ابتدا به سایت اداره مهاجرت مراجعه نمایند و پروفایل شخصی را برای خود تشکیل دهند. پس از آن تمامی مدارک مورد نیاز را به ثبت برسانند و  انگشت نگاری‌های مرتبط را انجام دهند. سپس پاسپورت خود را به سفارت کانادا واقع در یکی از کشورهای نزدیک و مجاور ارسال نمایند. پس از آنکه این مراحل بدون مشکلی انجام شد، ویزای تحصیلی متقاضیان صادر می‌شود. علاوه بر این موارد، مصاحبه ویزای تحصیلی از مراحلی است که در تحصیل افراد تأثیرگذاری بالایی را دارد. متقاضیان باید با حفظ خونسردی و آرامش به سوالات مطرح شده، پاسخ دهند. میزان تسلط متقاضیان مهاجرت نیز در این مصاحبه بررسی خواهد شد.

هزینه‌های مربوط به تحصیل در کانادا عبارت‌اند از: میزان شهریه تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، هزینه‌های مربوط به لوازم التحریر و کتاب‌های درسی، هزینه‌های اخذ ویزای تحصیلی این کشور و انواع هزینه‌های زندگی. نمی‌توان رقم واحدی را برای تعیین دقیق هزینه‌های لازم در این کشور بیان نمود. چراکه این موضوع به نوع دانشگاه و شهر تحصیل متقاضیان وابسته است.

برگرفته از وب سایت https://fa.penstudents.com/

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید