یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان پارک برهان‌ الدین می‌باشد که در کوهبنان واقع شده است.

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک برهان‌ الدین کوهبنان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوهبنان در استان کرمان به‌ شمار می‌رود و زیارتگاه خواجه خضر در آن قرار دارد.

نگاهی کوتاه به پارک برهان‌الدین کوهبنان

شیخ برهان الدین کوهبنانی

ولادت ابونصر احمد برهان الدین کوهبنانی در قرن ششم هجری می باشـد . ایـشان از اکـابر اولیـاء و اتقیـا بـوده و پیـر ایـشان در طریقت حضرت خواجه ابورضا بوده است و کمال ایشان در نهایت بوده و چنین مـشهور اسـت کـه آن حضرت (شیخ برهان الدین کوهبنانی ) را گله ی گوسفند بوده، که صبح ها آنرا رها می کرده اند و به صحرا می رفتـه انـد و تـا شـب چرا می کردند و شب به منزل می آمده اند و کسی جرأت نداشته که یکی را از آن متصرف شـود و در آن ایام پلنگو (۱) نامی بوده که قطّاع الطریق می بوده و مردم از وی در زحمت بوده اند با حضرت شیخ می گفته اند که این را از سر مسلمانان باز می باید کرد – ایشان می فرموده اند که تا پلنگو کار مـا نـدارد مـا هم کار با او نداریم، یک نوبت به گوسفندان شیخ رسیده و از گرسنگی بسیار که بر او واقع بـوده یـک گوسفند حضرت شیخ را از گله گرفته – شیخ همان ساعت با مریدان گفته اند کـه پلنگـو نـام دسـتبردی نموده- ما هم روی دستی به او بنمائیم، چون دو روز ی از آن گذشت یـک روز صـبح بابـا عـاجز نـامی تُنگ آبی برسر چوبی داشته و به راه می رفته – پلنگو رسیده و آن تنگ از او گرفته و انـدک توشـه کـه داشته- به همین طریق و او را پاره راه همراه برده، بعد از آنکه پاره راه رفته در گوشه ای فـرود آمـده و توشه و آب بابای پیر صرف می کرده و از بابا حسابی برنمی گرفته، بابا یـک سـوزنی بـا تیـغ کـوچکی داشته با دل خود گفته که این مردی بد است و همه کس از دست او در زحمتند و تـو مـردی کـه عمـر خود گذرانیدی، این تیغ که داری بر گردن او می باید زد که احتمالاً کاری بکند یا اقلاً مجروح گردد. اگر تو را بکشد شهید باشی- بدین خرم شده و برجسته و تیغ را بر گـردن او زده و حکـم خـدای تعـالی پلنگو عاجز شده و نتوانسته دفع قصد بابا کند و مرد، پس به زحمـت بـسیار سـر او جـدا کـرده و بـر آن چوب بسته و به اندرون کوهبنان آورده و مردم مرید اعتقاد شدند.

نگاهی کوتاه به پارک برهان‌الدین کوهبنان

دیگر مشهور است که حضرت شیخ برهان الدین در صومعه ای که در نزدیکـی کوهبنـان در پـای کـوه خانقاه بصورت اتاقی که از کوه درآورده اند و به خواجه خضر معروف است به عبادت مشغول بـوده و در آن جا با حضرت خضر صحبت می داشته اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید