این پل در بین گردشگران بسیار محبوب است و به­دلیل مناظر زیبایش مکانی فوق­العاده برای عکاسان است. برخی از بهترین مناظر در واقع در ساعات کم اوج مصرف، هنگام سحر و غروب به ثبت می‌رسند.

۳ جاذبه گردشگری برتر در جمهوری چک + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: اگرچه جمهوری چک یکی از کشورهای کوچکتر این قاره است، اما مسافرانی را که به دنبال برخی از بهترین مکانها برای بازدید در اروپای مرکزی هستند ناامید نخواهد کرد. جمهوری چک با توجه به اندازه آن و به لطف یک سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک، کشوری آسان برای رفت و آمد است، به خصوص برای کسانی که قصد دارند بیشتر وقت خود را صرف کاوش در پایتخت زیبای کشور، پراگ کنند که دارای فرصتها و مکانهای دیدنی تقریبا بیپایان است.

با این حال در حالی که پراگ دارای تعداد بی حد و حصری از جاذبههای عالی است، به اندازه کافی جاذبههای دور از دسترس وجود دارد که کاوش آنها نیاز به خودرو دارد. نکات برجسته سفر به حومه چک شامل بسیاری از پارکهای ملی عالی و مناطق حفاظت شده است.

یکی دیگر از مناطقی که در این کشور ارزش بازدید دارد، پارک ملی پودیجی در موراویا است که بهدلیل جنگلهای بزرگ و دست نخوردهاش محبوب است. در طول مسیر، با دهکده‌ها و شهرهای قدیمی متعددی برخورد خواهید کرد که بسیاری از آنها از قرونوسطی تغییری نکرده‌اند و کلیساها، کاخ‌ها و میدان‌های عمومی قدیمی را در خود جای داده‌اند که همگی ارزش دیدن دارند. برای دریافت ایده‌هایی در مورد بهترین مکان‌ها برای بازدید، فهرست ما از برترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری چک را بخوانید.

  1. قلعه پراگ

۳ جاذبه گردشگری برتر در جمهوری چک + عکس

برای اکثر مسافران، نقطه کانونی بازدید از جمهوری چک قلعه پراگ است. این مکان در تمام برنامههای سفر پراگ وجود دارد. قلعه پراگ که در محله هرادکانی شهر قرار دارد و قدمت آن به اواخر قرن دهم می‌رسد، قرن‌ها مرکز تاریخ اروپای شرقی بوده است و محل زندگی امپراتوران روم مقدس، هابسبورگ‌ها، پادشاهان بوهمی و اخیرا رئیس جمهور جمهوری چک بوده است.

این قلعه از نظر مساحت بزرگترین قلعه در جهان است و در طول تاریخ ۱۰۰۰ ساله خود دستخوش تغییرات چشمگیر بسیاری در سبک معماری شده است که شواهد آن را میتوان در ساختمانهای متعددی که در طول قرنها در درون دیوارهای آن ساخته شده است مشاهده کرد.

از ویژگیهای برجسته این قلعه میتوان به کلیسای جامع زیبای سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج و مسیر طلایی با مکانهای قرونوسطایی اشاره کرد. کاخ سلطنتی قدیمی با تالار باشکوه ولادیسلاو بسیار بزرگ است که از آن برای میزبانی مسابقات شوالیه‌ای استفاده می‌شد.

  1. پل چارلز پراگ

۳ جاذبه گردشگری برتر در جمهوری چک + عکس

بازدید از پراگ بدون صرف زمان برای عبور از مهمترین گذرگاه رودخانه شهر، پل تماشایی چارلز بیفایده است. این سازه معروف که بر روی رودخانه ولتاوا قرار گرفته است در سال ۱۳۵۷ ساخته شده است و دارای نقاط دیدنی منحصر به فرد بسیاری در طول دهانه ۵۲۰ متری خود از جمله مجسمههای بسیار زیبا است.

این پل در بین گردشگران بسیار محبوب است و بهدلیل مناظر زیبایش مکانی فوقالعاده برای عکاسان است. برخی از بهترین مناظر در واقع در ساعات کم اوج مصرف، هنگام سحر و غروب به ثبت می‌رسند.

  1. کلیسای جامع سنت ویتوس

۳ جاذبه گردشگری برتر در جمهوری چک + عکس

کلیسای جامع سنت ویتوس، بخشی از مجموعه قلعه پراگ، بیشتر بهعنوان خانه جواهرات تاجگذاری بوهمی و همچنین مقبره مقدسترین قدیس مردم چک، سنت ونسسلاس شناخته میشود.

کلیسای جامع تاریخی طولانی دارد. قدمت آن به سال ۹۲۵ برمیگردد، زمانی که شاهزاده ونسلاس کلیسای کوچکی را در این مکان ساخت، این ساختمان همراه با اهمیت پراگ رشد کرد و پس از تأسیس اسقف پراگ به زودی به یک کلیسا تبدیل شد. دوره دیگری از گسترش بین سالهای ۱۳۴۴ و ۱۴۱۹ وجود داشت که تبدیل آن به یک کلیسای جامع گوتیک آغاز شد و کلیسای سنت ونسلاس ساخته شد. ساخت و ساز و تعمیرات در اواخر قرن ۱۸ با افزودن عناصر نئوگوتیک از سر گرفته شد.

نکات برجسته بازدید از این مکان شامل دیدن درهای برنزی مزین به نقش برجسته‌های تاریخ کلیسای جامع، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ پرآذین در کلیساها و مقبره سلطنتی است. گردشگران باید حتما از کلیسای سنت ونسلاس دیدن کنند تا نقاشیهای دیواری را تحسین کنند که تصاویر اصلی قرن چهاردهمی از ایستگاههای صلیب است و همچنین صحنههایی که زندگی سنت ونسلاس را به تصویر میکشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید