پلیس آفریقای جنوبی تحقیقات درمورد کشف دستکم ۲۱ جسد در نزدیکی معدنی در غرب ژوهانسبورگ را آغاز کرد.

پیدا شدن ۲۱ جسد در نزدیکی معدنی در آفریقای جنوبی

به گزارش سلام نو به نقل از تارنمای شبکه سی بی اس نیوز، کشف هولناک این اجساد که گمان می رود متعلق به معدنچیان غیرقانونی است، در حالی صورت گرفته که چند ماه پیش در همین منطقه ماجرای یک باند تجاوز، این کشور آفریقایی را شوکه کرد.

بر اساس اعلام پلیس، این اجساد احتمالا به مکانی که پیدا شدند که یک معدن خصوصی است، انتقال یافته اند.

این کشف جدید، تازه ترین سری از مجموعه اتفاقات مرتبط با عملیات غیرقانونی معدن در این منطقه از کشور آفریقای جنوبی است.

در ماه ژوئیه (تیر)، ۸ زن پس از مورد تجاوز قرار گرفتن به معدنی متروکه در این منطقه منتقل شدند. این حادثه با اعتراض های گسترده ای علیه معدنچیان غیرقانونی همراه شد.

عملیات غیرقانونی مرتبط با معدن در آفریقای جنوبی مساله رایجی است به طوری که معدنچیان در بسیاری از معادن متروکه در منطقه ژوهانسبورگ و اطراف آن به جستجوی طلا مشغولند.

پلیس، باندهای غیرقانونی معدن را که معمولا مسلح هستند، خطرناک می داند. گفته می شود که این تجارت تحت سلطه مهاجرانی است که به صورت غیرقانونی از کشورهای همسایه لسوتو، زیمبابوه و موزامبیک وارد آفریقای جنوبی می شوند.

آفریقای جنوبی که زمانی ۸۰ درصد تولید طلای دنیا را در اختیار داشت، تعدادی از معادنش به سبب کاهش بهره برداری متروک مانده و به محلی برای فعالیت معدنچیان غیرقانونی تبدیل شده است.

سالانه شمار بالایی معدنچی در معادن آفریقای جنوبی که از مهمترین تولیدکنندگان طلا، الماس، پلاتین و زغال سنگ جهان محسوب می شود، جان خود را از دست می دهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید