یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستای کویری همیشه بهار کشیت می‌باشد که در دل گنج قلعه واقع شده است.

از روستای کویری همیشه بهار کشیت چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: کشیت روستایی از شهرستان قلعه گنج است که همیشه در آن بهار است. بهار این روستا بسیار زودتر از جاهای دیگر و در فصل زمستان می آید. ورودی روستا یک تابلوی زرد دارد که به منزله هشدار است تا کسی به درختان وطبیعت بکر منطقه آسیب نزند.

در این روستا قدمگاهی به نام جناب "شیث" وجود دارد و همچنین این روستا دارای نخل هایی بلند است و چشمه های آبگرم و آب معدنی فراوان دارد.

این روستا از جمله روستا های هدف گردشگری شهرستان قلعه گنج است و در تابستان هوایی معتدل و بهاری دارد که مناسب گردشگری است و گفته می شود طرح هایی برای گردشگری بهتر در این روستا در دست اقدام است.

از روستای کویری همیشه بهار کشیت چه می‌دانید؟

مردم روستا نیز مردمانی پاک و ساده هستند و مسیر رسیدن به روستا هم بسیار زیباست و با گل های بنفش و زرد رنگ تزیین شده است.

روستای کشیت را، جز اهالی قلعه گنج کسی نمی‌شناخت. همان‌طور که قلعه گنج هم برای بسیاری از افراد ناشناخته بوده است. اما اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت با هدف خارج کردن این منطقه از محرومیت باعث شد این روستا بیشتر زیبایی‌هایش را به رخ گردشگران بکشاند.

از روستای کویری همیشه بهار کشیت چه می‌دانید؟

قدمت روستا

شورای روستا معتقد است که اینجا ۵۰۰ سال قدمت دارد. دلیل‌شان وجود یک‌قدمگاه مرمت شده سفیدرنگ در این روستاست. آن‌طور که اهالی روستا می‌گویند، سال‌ها قبل اینجا پر از باغ‌های میوه و پرتقال بوده اما خشکسالی از باغ میوه‌های آن کاسته ولی هنوز نخل‌های پیچیده به هم خرمای آن باقی مانده است و این روستا را به روستای همیشه بهار تبدیل کرده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید