یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان چشمه آبگرم کلپورگو می‌باشد که در گنج قلعه واقع شده است.

چشمه‌ای قرمز رنگ در دل گنج قلعه

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه گنج منطقه ای است که راز هایی فراوان در دل دارد، همین امر سبب شده گردشگران فراوانی به آن سفر کنند. از جمله جاذبه های آن چشمه ی آبگرم با آب قرمز همراه با خواص درمانی در دل خشکیده ی جازموریان است.

نام این چشمه کلپورگو یا kalpooregoo می باشد. به نظر می رسید که حیات در جازموریان از بین رفته باشد اما وجود این چشمه در دل ریگزار های جازموریان حیات را در این بخش حفظ نموده است.

چشمه‌ای قرمز رنگ در دل گنج قلعه

ممکن است شما این منطقه را دشتی بدون آبادانی تصور کنید اما با دیدن این چشمه در ریگزار جازموریان با یکی دیگر از غیرممکن ها و معجزات طبیعت روبرو خواهید شد.

این چشمه دارای خواص درمانی - بخصوص برای بیماران روماتیسمی - بوده و ازکمیاب‌ترین چشمه‌های بیابانی کشور است مانند دریاچه صورتی که از جاذبه های دیدنی چابهار است مساحت این‌چشمه تقریبا یک هکتار است که دراطراف این‌چشمه بیابانی آب به سطح زمین بسیار نزدیک است، فاصله سطح آب تقریبا ۲۰ مترو دربعضی موارد حتی به نیم متر نیز می‌رسد به گفته او مشکلات این چشمه می‌توان به نداشتن مسیر مناسب اشاره کرد و بحث جاده این مسیر باعث شده ۹۰ درصد ازمردم قلعه گنج از وجود این چشمه بی‌خبر باشند.

چشمه‌ای قرمز رنگ در دل گنج قلعه

علت قرمزی آب چشمه چیست؟

این چشمه کمتر از ۱۰۰ سال پیش در روستا ی کلپورگو وجود داشته و بسیاری از مردم در آنجا زندگی می‌کردند. به طور کلی سطح آب این منطقه بالا است. قسمتی از آب، شور بوده و املاح زیاد دارد. بعضی از افراد قدیمی می‌گویند قرمزی آب به علت وجود گوگرد در آب است. آب این چشمه برای بیماری‌های پوستی مناسب است. تا به‌ حال، کارشناسی ازاینجا بازدید نکرده و قابل ثبت نیز هست

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید