کرمان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان دریاچه ترشاب می‌باشد که در دل بردسیر قرار گرفته است.

دریاچه‌ای با آسمان سرخ در بردسیر

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه ترشاب یکی از دریاچه‌های استان کرمان و جاذبه های گردشگیری بردسیر است که در ۱۳ کیلومتری جنوب بردسیر و در نزدیکی روستای ترشاب قرار دارد. این دریاچه فصلی از ذوب برف‌های ارتفاعات و همچنین رودخانه فصلی تغذیه و در فصول گرم سال خشک می‌شود. وسعت این دریاچه بر اساس میزان آب‌گیری آن متفاوت است و به‌طور متوسط عمق آن به ۵۰ سانتی‌متر نمی‌رسد. آب این دریاچه شور و غیر قابل استفاده است. در اطراف دریاچه ترشاب بیشتر گیاه نی دیده می‌شود که به‌صورت انبوه و متراکم، بیش از ۸۰ درصد سطح آن را می‌پوشاند. به همراه نی، گیاهان دیگری چون سازو و لویی نیز حضور دارند.

دریاچه‌ای با آسمان سرخ در بردسیر

دریاچه‌ای کم عمق

جالب است بدانید عمق این دریاچه به طور متوسط کمتر از ۵۰ سانتیمتر است، به همین دلیل مسافرانی که به همراه کودکان خود به این منطقه می‌ آیند می توانند دقایق خوشی را به دور از دغدغه و نگرانی بگذرانند. البته آب دریاچه شور بوده و نمی توان از آن استفاده کرد.

نی‌ های اطراف دریاچه، جلوه‌ای خاص به منطقه داده‌اند. تعداد این نی‌ ها به اندازه‌ای بالا است که بیش از ۸۰درصد سطح اطراف دریاچه را پوشانده‌اند. اما زیبایی‌ های ترشاب تنها به موارد یاد شده ختم نمی شود، حیات وحش ساکن در این دریاچه زیبایی وصف نشدنی را به همراه دارد که بی شک باید تمامی آنها را با دوربین عکاسی به ثبت رساند.

دریاچه‌ای با آسمان سرخ در بردسیر

پرندگانی چون اردک سر سبز، اگرت سفید و حواصیل خاکستری در زمستان‌ ها در این منطقه ساکن هستند، در نتیجه اگر به دنبال یک سفر خاطره انگیز با دیدن پرندگانی زیبا هستید بهتر است زمستان راهی ترشاب شوید، اما در اطراف این دریاچه گرگ و روباه نیز وجود دارد به همین دلیل سفر انفرادی آن هم در فصل سرما شاید کمی خطرناک باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید