۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 55397429

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی نوشهر از جمله پارک جنگلی سیسنگان، تالاب ارواح و دیو چشمه می پردازیم.

جاهای دیدنی نوشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: نوشهر شهری در استان مازندران است که در نزدیکی دو شهر چالوس و نور واقع شده است. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی سیسنگان

جنگل سیسنگان که با نام پارک جنگلی سیسنگان نیز شناخته می شود در بیست و هفت کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور واقع شده است. این پارک جنگلی که یکی از مشهورترین جنگل های مازندران و از جمله جاهای دیدنی نوشهر محسوب می شود با مساحتی بالغ بر ششصد هکتار در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته است. در غرب این جنگل روستای توسکاتک و در شرق آن روستای صلاح الدین کلا قرار دارند. از آنجا که پارک جنگلی سیسنگان در جاده ساحلی مابین دو شهر نور و نوشهر واقع شده است مسیر دسترسی به آن نیز از زیبایی ها و جاذبه های فراوانی برخوردار است.

بیشترین تعداد درختچه های شمشاد در ایران در پارک جنگلی سیسنگان قرار دارند. بنابراین می توان گفت که شمشاد به نوعی نماد این جنگل به شمار می رود. در این پارک جنگلی علاوه بر درختچه های انبوه شمشاد درختان دیگری از قبیل بلوط، افرا، انار، توسکا، لیکلی، داغداغان، انجیر، ازگیل، لرگ، گوجه جنگلی و توت نیز قرار دارند. پوشش جانوری این جنگل نیز همچون پوشش گیاهی آن گسترده و متنوع است. پارک جنگلی سیسنگان محل زندگی جانورانی از قبیل شوکا، شغال، خرس قهوه ای، روباه، گراز، مرال، پلنگ و گربه جنگلی است.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سیسنگان فصل بهار است و سفر به این منطقه در فصل تابستان چندان توصیه نمی شود. چرا که این پارک جنگلی در این فصل دارای آب و هوایی به شدت شرجی است و پشه ها و حشرات مزاحم جنگل را تحت کنترل خود در می آورند.

از جمله تفریحات موجود در این منطقه می توان به جت اسکی، قایق سواری، شاتل سواری، موتورهای چهارچرخ، بزرگترین پیست کارتینگ شمال کشور و اسب سواری اشاره کرد.

جاهای دیدنی نوشهر

تالاب ارواح

تالاب ارواح

تالاب ارواح که مردم محلی به آن دریاچه ممرز می گویند یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر است. این تالاب نیز در حد فاصل دو شهر نور و نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا در چهل و هفت کیلومتری نوشهر واقع شده است. این دریاچه از طولی حدود هفتصد متر و عرضی حدود سیصد متر برخوردار است. فضای وهم انگیز، اسرارآمیز و مه گرفته این منطقه سبب شده است تا عنوان تالاب ارواح را برای آن انتخاب کنند.

عمده پوشش گیاهی محدوده تالاب ارواح تشکیل شده از درختان ممرز و توسکا است. در این منطقه جانورانی نظیر وزغ، مار، گراز، روباه و سگ وحشی نیز زندگی می کنند. سفر به این دریاچه در فصل زمستان و همچنین اواخر پاییز توصیه نمی شود.

دیو چشمه

یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر که از شهرت بسیار بالایی نیز برخوردار است دیو چشمه می باشد. این چشمه که بین دو شهر چالوس و نوشهر قرار گرفته است دارای فاصله ای نزدیک با منطقه کجور می باشد. این چشمه که دارای طول پنج متر و عرض سه متر است بیش از هر چیز با آب گوارا و خنک خود شناخته می شود. مردم محلی معتقدند که هرکس از آب این چشمه بنوشد باز هم به آنجا بر می گردد. مردم نوشهر رسمی دارند که در طی آن زوج های جوان برای افزودن بر طراوت زندگی خود راهی این چشمه می شوند و از آب آن می نوشند.

جاهای دیدنی نوشهر

دریاچه سد آویدر

دریاچه سد آویدر

از جمله دیگر جاهای دیدنی نوشهر می توان دریاچه سد آویدر را نام برد. این دریاچه که در سی کیلومتری شرق نوشهر واقع شده است یکی از مقاصد اصلی گردشگران این شهر در فصل تابستان به شمار می رود. این دریاچه در منطقه ای کوهستانی و با فاصله زیادی از دریا قرار دارد و همین امر باعث شده است که گرما و رطوبت هوا در آن نسبت به سایر نقاط نوشهر به شدت پایین تر باشد. به همین دلیل اگر در فصل تابستان راهی نوشهر شده اید می توانید برای در امان ماندن از هوای شرجی و تابستان های گرم مازندران سری به این دریاچه و محدوده زیبای اطراف آن بزنید. در این منطقه تفریحاتی نظیر اسب سواری، دوچرخه سواری و قایق سواری نیز برای گردشگران مهیا شده است. همچنین در محدوده این دریاچه رستوران ها و سوپرمارکت های زیادی نیز واقع شده است.

روستای انگاس

روستای انگاس نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر است که در نزدیکی منطقه کجور و نه کیلومتری جنوب این منطقه واقع شده است. این روستای ییلاقی که دارای ارتفاع هزار و نهصد متری از سطح دریا می باشد با آب و هوای همیشه خنک و بهاری خود شناخته می شود. روستای انگاس برخوردار از چشمه ها، آبشارها و رودخانه های زیادی است و جنگل های کوهستانی انبوهی نیز در اطراف آن قرار دارند. با سفر به این منطقه می توانید تابستانی خنک، رویایی و سرشار از مواهب طبیعت را برای خود رقم بزنید. از جمله آبشارها و چشمه های این روستا می توان آبشار پنجاه چم، آبشار چشمه موزیا، آبشار جناب، بز چشمه و آبشار اوسیاره را نام برد.

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی نیز از دیگر جاهای دیدنی نوشهر است. این دریاچه آب شیرین که در شمال نوشهر واقع شده است دارای عمق پنج متری می باشد. مردم محلی معتقدند که در گذشته حضرت خضر از این دریاچه عبور کرده است و به همین دلیل نام آن را دریاچه خضر نبی گذاشته اند. وسعت این دریاچه حدود نیم هکتار است و در محدوده آن جانورانی نظیر گوزن مرال، شوکا، خرس قهوه ای و پلنگ نیز زندگی می کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید