یکی از زیبایی‌های خراسان رضوی که در دل کلات نادری واقع شده است جنگل پسته خواجه می‌باشد. یک منطقه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کلات نادری به شمار می‌رود.

جنگلی پر از پسته‌های وحشی در کلات نادری

سلام نو - سرویس گردشگری: جنگل پسته خواجه که به جنگل پسته وحشی چهچهه نیز معروف است، به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کلات نادری شناخته می‌شود. یک دشت زیبای پر از گل‌های شقایق و لاله و درختان پسته خودروی وحشی است. این منطقه به دلیل کمی آب مدتی خبری از گل‌های شقایق نبوده است ولی در سال‌های آتی وضعیت این دشت بهتر شده است.

جنگلی پر از پسته‌های وحشی در کلات نادری

جنگل های پسته خواجه در مجاورت مرز ترکمنستان و در روستای چهچهه قرار دارند که به یکی از مناطق زیبای گردشگری تبدیل شده است. ارتفاع این درخت ها به یک تا ۳ متر است و گاهی به ۷ مترنیز می رسد. در این جنگل گورخر ترکمنی نیز یافت می شود که گاهی به این جنگل ها می آید و موسم جفت گیری به زادگاهش ترکمنستان باز می گردد. منابع آبی محدودی از جمله چند چشمه در این منطقه وجود دارد و پوشش گیاهی درختان انجیر و پسته است.

جنگلی پر از پسته‌های وحشی در کلات نادری

ویژگی جانوری

از جمله گونه های شاخص منطقه می توان آهو و قوچ و میش اوریال را نام برد. گونه های دیگر این منطقه: پلنگ،خرگوش، گراز، ...هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید