۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 55396440

یکی از استان‌های پر جاذبه ایران استان خراسان رضوی می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این استان آبشار ارتکند می‌باشد که در دل کلات نادری واقع شده است.

آبشاری بهشتی در کلات نادری

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار «ارتکند» از مقاصد طبیعت گردی و جاهای دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌آید که در نزدیکی روستا و آبگرم ارتکند واقع شده است و هرساله میزبان صدها گردشگر و سنگ‌نورد است.

آبشاری بهشتی در کلات نادری

در ۱۱۰ کیلومتری شمال مشهد، پس از طی کردن حدود پانزده کیلومتر مسیر فرعی به روستاهای سررود و ارتکند خواهید رسید. آبشار ارتکند از جاهای دیدنی کلات نادری است و در منطقه روستای قطعه نو کلات قرار دارد. برای رسیدن به آبشار ارتکند ابتدا باید از روستای «سررود» عبور کرد که هفت کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد. این روستا آب و هوای خشک دارد و کوه‌های «تک خانه» در ۸ کیلومتری غرب و «سرشاو» در ۳ کیلومتری شمال‌شرق این آبادی واقع شده‌اند و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۸۰ متر است و رود ارتکند که از کوه‌های هزار مسجد سرچشمه می‌گیرد، از کنار این آبادی می‌گذرد؛ بعد از روستا جاده‌ای فرعی و خاکی وجود دارد که با دو ساعت راهپیمایی به آبشارها می‌رسد.

آبشاری بهشتی در کلات نادری

مناسب‌ترین زمان سفر به ارتکن

ارتکن به طور کلی یک منطقه بسیار خوش آب و هوا و سرسبز می‌باشد، اما زمستان‌ها آب و هوای سرد و بسیار خشکی دارد و بهتر است فکر سفر به این منطقه در زمستان و هوای سرد را از سرتان بیرون کنید. بهترین فصل برای سفر به ارتکن بهار و تابستان می‌باشد که هوا نسبتا متعادل است. در بهار که گل‌ها و درختان تازه شکوفه می‌زنند و عطر و بوی گل‌ها و چمن‌ها فضا را پر می‌کند، ارتکن به یک بهشت روی زمین تبدیل می‌شود.

اگر تصمیم گرفتید که به این منطقه فوق العاده سفر کنید، حتما کفش مناسب و کلاه و ضد آفتاب همراه با خود داشته باشید، در بخشی از روز آفتاب کاملا مستقیم به این منطقه می‌تابد. علاوه بر این وقتی مقصد آبشار و رودخانه دارد حتما به لباس اضافی نیاز پیدا خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید