خراسان رضوی جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان آبشار بابا رمضان می‌باشد که در دل کلات جای گرفته است و ارتفاعی حدود ۱۰ متر دارد.

آبشاری با ارتفاع ۱۰ متر در کلات نادری

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار بابارمضان در روستای بابارمضان، در شمال غرب شهرستان کلات و در دامنه ارتفاعات هزارمسجد قرار گرفته است و با مرکز شهرستان ۴۳ کیلومتر فاصله دارد. کوه‌های هزارمسجد منشا بسیاری از رودها و چشمه‌های منطقه کلات است که از جمله آن‌ها می‌توان به رود لاین نو (بابارمضان) اشاره کرد. آبشار ارتفاعی معادل با ۱۰ متر دارد و شدت ریزش آب چنان زیاد است که صدایی مهیب را موجب می‌شود.

آبشاری با ارتفاع ۱۰ متر در کلات نادری

نحوه دسترسی

برای دسترسی باید حدود پنج کیلومتر مسیر منتهی به آبشار را درون آب رودخانه طی کنید. این مسیر با وجود آب خروشان و سنگ‌های صخره‌ای می‌تواند برای برخی مشکل باشد. البته وجود درختان بلندقامت در مسیر پیمایش و تماشای آبشار باابهت در انتهای مسیر، خستگی را از تن گردشگران می‌زداید. در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۸، آبشار بابارمضان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کلات نادری برای گردشگران جذابیت دارد.

آبشاری با ارتفاع ۱۰ متر در کلات نادری

مهم ترین عامل که موجب جذب گردشگران به این روستا می شود رودخانه ی دائمی و پرآب لایین نو یا همان بابا رمضان است که سرچشمه ی آن ارتفاعات هزار مسجد و از جاذبه های طبیعی کلات می باشد . جاده ی رسیدن به روستای بابا رمضان خاکی است و تنها ۸ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد. اهالی روستاهای این منطقه به زبان های ترکی و کردی صحبت می کنند و اهالی این روستا گویش کردی دارند.

امامزاده ای در انتهای این روستا قرار دارد که در آن امکاناتی برای پخت و پز موجود است. می توانید از کنار باغ های روستا مسیر رودخانه را دنبال کنید که دره ای سرسبز و با دیوار هائی بلند است.در این دره به فراوانی گل های سفید پیاز وحشی وتمشک به چشم می خورد و آبشار هایی کوچک و بزرگ با آبی زلال دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید