خراسان‌رضوی جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان تپه تاریخی کوده می‌باشد که در دل رشتخوار واقع شده است. ابعاد این تپه با ابعاد ۱۸×۱۴ متر وارتفاع حدود۴متر می‌باشد.

تپه‌ای بازمانده از دوران پیش از تاریخ

سلام نو - سرویس گردشگری: کوده در محل به معنای توده خه های بلندخاک یا هر انباشت دیگری می باشد.سفالهای جمع اوری شده از سطح و دامنه های تپه نشانگر استقرارهای متعدد در دوران مختلف تاریخی و پیش از تاریخ می باشد،این محل در سال ۱۳۷۶ توسط اقای رجبعلی لباف مورد بررسی و شناسایی قرارگرفته است.این تپه با ابعاد ۱۸×۱۴ متر وارتفاع حدود۴متر ازسه جهت زمینهای کشاورزی و از جهت جنوب غرب به یک جاده خاکی منتهی می شود.

تپه‌ای بازمانده از دوران پیش از تاریخ

علت نام‌گذاری

نام این منطقه از روستایی در نزدیکی همین منطقه گرفته شده و کوده به معنا تپه یا توده های بلند خاک یا هر انباشت دیگری است.

نحوه دسترسی به تپه کوده

همانطور که گفته شد این تپه در روستای کوده از توابع رشتخوار قرار دارد. بنابراین اگر تمایل به دیدار این مکان دارید باید به این شهر سفر کنید، سپس خود را به این روستا برسانید. استفاده از خودرو شخصی می تواند بهترین راه برای رفتن به این ناحیه باشد. فاصله تپه توده از شهر رشتخوار ۱۱۹ کیلومتر است و حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول می کشد تا به این مکان برسید.

تپه‌ای بازمانده از دوران پیش از تاریخ

بازدید از تپه کوده

برای بازدید از اینجا نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می توانید رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای یا خرید بلیط از آن دیدن داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید