۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کد خبر: 55396286

در این مطلب به معرفی تنگه بهشت عباس اباد، مسیر دسترسی به آن و شرح زیبایی ها و جاذبه های گردشگری این تنگه می پردازیم.

تنگه بهشت عباس اباد کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری ناب شمال کشور یعنی تنگه بهشت عباس اباد می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی تنگه بهشت عباس اباد

تنگه بهشت عباس اباد در فاصله هفت کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. این تنگه در مجاورت پارک جنگلی خرماچال و روستای ماشاالله آباد قرار گرفته است. تنگه بهشت را با نام تنگه خرماچال نیز می شناسند.

باید بگوییم که استفاده از نام بهشت برای توصیف این تنگه به هیچ وجه اغراق نیست. تنگه بهشت عباس اباد حقیقتا قطعه ای از بهشت است. در این منطقه شگفت انگیز تمامی زیبایی های طبیعت همه با هم در کنار یکدیگر بر قلب مازندران جا خوش کرده اند. درختانی که شاخه هایشان در هم فرو رفته. کوه هایی که از هر سو شما را احاطه کرده اند و با شکوهی استوار تا خود آسمان قد برافراشته اند. هرسو رودخانه ای جاری و چشمه ای در تکاپوی زیستن. آواز سرخوشانه پرندگان در میان صدای ممتد آبشار.

تنگه بهشت رودخانه ای است که جنگل و کوه از همه سو احاطه اش کرده و در آغوشش کشیده اند. نسیم بهشتی به نرمی می نوازد و برگ های سبز در هوا می رقصند. شعاع های نور راه خود را از میان قله ها می گشایند و درخششی نقره فام به رودخانه هدیه می دهند. عطر طبیعت به خلوص تمام خود را به جهان عرضه می کند و خنکای نسیم خستگی جان درختان کهنسال را به در می کند. بهشت باید چیزی شبیه این باشد.

تنگه بهشت عباس اباد کجاست

تنگه بهشت عباس اباد

نکات لازم در سفر به تنگه بهشت

حتما قبل از سفر به تنگه بهشت عباس اباد وضعیت آب و هوا را مورد بررسی قرار دهید. چرا که این منطقه در بعضی از روزهای سال شاهد بارش باران های سیل آسا و رگباری است و مواجهه با چنین وضعیتی به هیچ وجه برای گردشگران خوشایند نخواهد بود.

سفر به تنگه بهشت بدون کمک تورهای مسافرتی نیز امکان پذیر است. چرا که این تنگه فاصله نزدیکی با شهر دارد و مسیر دسترسی به آن نیز دشواری خاصی به همراه ندارد. هرچند سفر به همراه تور نیز می تواند کیفیت گردشگری شما را بالاتر ببرد.

نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر کوهنورد حرفه ای نیستید به هیچ وجه فکر بالا رفتن از کوه ها و صخره های تنگه بهشت را به سر راه ندهید. این صخره ها به شدت خطرناک هستند و با کوچک ترین لغزشی ممکن است سقوط کنید و آسیب جدی ببینید.

تنگه بهشت عباس اباد کجاست

تنگه خرماچال

مسیر دسترسی به تنگه بهشت عباس اباد

فاصله تنگه بهشت عباس اباد با تهران حدود صد و هشتاد کیلومتر است و اگر از پایتخت راهی این تنگه می شوید در حدود چهار الی پنج ساعت در راه خواهید بود. برای رسیدن به این تنگه می توانید از جاده چالوس، جاده هراز و یا آزادراه تهران شمال استفاده کنید. پس از رسیدن به شهر عباس آباد می بایست از خیابان شهدا به سمت جنوب بروید و سپس وارد جاده عباس آباد به سمت کلاردشت شوید. پس از حدود ده الی دوازده دقیقه به یک دوراهی خواهید رسید که در اینجا می بایست به سمت راست بروید. در نهایت به پارک جنگلی خرماچال خواهید رسید. فاصله تنگه بهشت با پارک جنگلی خرماچال در حدود پانصد متر است.

جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده عباس آباد به سمت کلاردشت یکی از مشهورترین جاده های کل ایران است. این جاده سحرانگیز یکی از قطب های گردشگری شمال کشور به شمار می رود و صرف رانندگی در مسیر آن می تواند تجربه ای فوق العاده را برای هر گردشگری رقم بزند. این جاده زیبا که طول آن به بیست و پنج کیلومتر می رسد در تمام چهار فصل سال تماشایی است و در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در بهار و خصوصا ماه اردیبهشت این جاده با نسیم های خنک و آب و هوای دلپذیرش می تواند عبوری از میان بهشت باشد. در فصل تابستان خنکای این جاده مسافران زیادی را راهی خود می کند. در فصل پاییز نیز این جاده با ترکیب رنگ شگفت انگیز خود شناخته می شود. گویی یک تابلوی نقاشی در برابر چشم های شماست. زمستان این جاده نیز پوشیده از سفیدی برف است و زیبایی منحصر بفرد خود را دارد.

همانطور که گفتیم برای رسیدن به تنگه بهشت عباس اباد باید از این جاده زیبا بگذرید. همین امر جذابیت سفر به تنگه بهشت را برای گردشگران دو چندان می کند.

پیاده روی در تنگه بهشت

مسیر پیاده روی در تنگه بهشت عباس اباد حدود دو ساعت به طول می انجامد. هدف اصلی گردشگران از سفر به این تنگه همین رودخانه نوردی است. پس سعی کنید کمال لذت را از این تجربه بی مانند کسب کنید. در مسیر پیاده روی در تنگه بهشت غالبا آب تا زانوی شما بالا خواهد آمد. در بخش هایی از مسیر نیز حوضچه های کوچک آب تشکیل می شود که می توانید با لذت تمام در آنها آبتنی کنید. این مسیر در نهایت به یک آبشار زیبای بهشتی ختم می شود. از آنجا که در کل این مسیر در درون آب قرار دارید لذا مراقب گوشی موبایل خود باشید. سعی کنید گوشی خود را در کاورهای ضدآب بپوشانید تا خیالتان راحت باشد. همچنین حتما لباس گرم، حوله و کفش مناسب نیز به همراه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 0
    هفته گذشته رفتیم بسیار عالی عالی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید