یکی دیگر از زیبایی‌های داراب تنگ چک چک می‌باشد که تنها و قدیمی‌ترین پل ارتباطی ما میان این شهر با بندرعباس است. طول این تنگ حدود ۲۰ کیلومتر می‌باشد.

آشنایی با تنها پل ارتباطی داراب با بندرعباس

سلام نو - سرویس گردشگری: تنگ چک‌چک را می‌توان به‌عنوان قدیمی‌ترین و تنها راه ارتباطی میان داراب و بندرعباس نام برد.

دور این تنگ به‌وسیله کوه‌های مرتفع و گذرگاه‌های صعب‌العبور احاطه‌شده است. در این منطقه قصری زیبا بانام تنگ چک‌چک یا قصر آینه وجود دارد.

رستاق روستایی از توابع بخش رستاق در شهرستان داراب در استان فارس است. بخش رستاق در جنوب شرقی رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد.

آشنایی با تنها پل ارتباطی داراب با بندرعباس

تنگی با طول ۲۰ کیلومتر

این تنگ از جاهای دیدنی داراب در روستای سرتنگ در جنوب رستاق است و طولی برابر با ۲۰ کیلومتر دارد. تنگ چاک‌چاک درگذشته نقش مهمی در مسائل امنیتی و دفاعی داشت. بازرگانان برای رسیدن به منطقه بندرعباس باید از این تنگ می‌گذشتند و دیوارهای سنگی بازرسی در مسیر تنگ قرار داشت. امروز بقایایی از دیوارهای سنگی باقی‌مانده است ولی بخش قابل‌ توجهی از آن ویران‌شده است. در مسیر ۲۰ کیلومتری تنگ آب‌انبارهایی وجود داشت که امروز تنها ۲ آب‌انبار در این منطقه به‌جامانده است.

در این تنگ چندین آب انبار هم جهت استفاده کاروانها ساخته شده بود که در حال حاضر دو آب انبار باقی مانده و بقیه بر اثر سیل تخریب شده اند.بعد از اختراع ماشین و رواج آن در ایران در این تنگ هم استفاده از ماشین جایگزین حیوانات بارکش شد تا اینکه در دهه ۱۳۴۰ و ساخته شدن راه ارتباطی دیگری در رستاق اهمیت این تنگ به عنوان راه ارتباطی از بین رفت.

آشنایی با تنها پل ارتباطی داراب با بندرعباس

این تنگ در حال حاضر پتانسیل احداث سدهای بزرگی هم در دهانه شمالی و هم در دهانه جنوبی را دارا می باشد که می توان با احداث سد و ذخیره آب زمینهای زیادی در بخش فورگ را به زیر کشت برد و به تغذیه آبهای زیرزمینی کمک شایانی کرد. همچنین وجود صخره های بلند و غارهای متعدد در این ناحیه اکوتوریسم زیبایی را خلق نموده است که پتانسیل بالقوه زیادی در آینده جهت جذب گردشگر به این منطقه فراهم کرده است

آشنایی با تنها پل ارتباطی داراب با بندرعباس

این قلعه محل اقامت یکی از بزرگان و یا شاهزادگان محلی بوده است که به دلایل امنیتی وحفاظتی ناچاربه اقامت دراین محل بوده است زیرا این منطقه درناحیه ای دورافتاده واقع شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید