داراب یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر تنگه رغز می‌باشد که به عروس تنگه‌های ایران ملقب است.

عروس تنگه‌های ایران در داراب

سلام نو - سرویس گرشگری: عروس تنگه‌های ایران، لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها به نام «رغز» است. برای رسیدن به این تنگه خارق‌العاده، باید سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را آغاز کنید و رهسپار استان فارس شوید تا در نزدیکی شهر تماشایی داراب، این تنگ زیبا و اسرارآمیز را ببیند.

جالب است بدانید تنگه رغز مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ۶۴ آبشار و بیش از ۱۰۰ چشمه‌ و حوضچه‌ است. اگر شنا دوست دارید، می‌توانید به راحتی در این چشمه‌ها شنا کرده و از تفریحات آبی این منطقه لذت ببرید. همچنین از خواص حوضچه‌های آب گرم رفع درد عضلات بدن است. اگر می‌خواهید یک استراحت واقعی به بدنتان بدهید، از آب‌تنی در این چشمه‌ها ساده نگذرید.

عروس تنگه‌های ایران در داراب

وجه تسمیه

رغز در لغت به معنی راه بکر و لغزنده است، اما مردم محلی این مکان را بیشتر با نام رودخیز می‌شناسند، چراکه آب آن به زلالی اشک چشم است. این اسم به واقع برازنده تنگه است که زلالی آب آن شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

عروس تنگه‌های ایران در داراب

نحوه دسترسی به تنگ رغز

برای رفتن به تنگه رغز، ابتدا خود را باید به شهر داراب استان فارس برسانید، بعد از طی کردن مسافتی، در حدود ۳۵ کیلومتری جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می‌رسید. مسیر خاکی از اینجا شروع می‌شود. با استفاده از وسایل نقلیه موجود و پس از گذشتن از منطقه کوه درختی در سمت چپ و مسیری در حدود دو ساعت، مسیر خاکی به اتمام می‌رسد و پیمودن ادامه مسیر با پای پیاده آغاز می‌شود.

از سمت راست جاده که شروع به پیاده روی کنید به چشمه بیدک می‌رسید. ادامه مسیر پاکوب بدون شیب است. رفته رفته شیب بیشتر می‌شود و سپس سراشیبی است و با عبور از روی سنگ‌های بزرگ، در نهایت در مسیری بدون شیب به چشمه می‌رسید.

موقعیت جغرافیایی: E۵۴۱۸۰۵ N۲۸۴۹۴۵

فاصله تنگه رغز تا شیراز: بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر؛ حدود سه ساعت

عروس تنگه‌های ایران در داراب

مناسب‌ترین زمان ممکن برای سفر

این تنگه سال‌هاست با آب روان و زلال خود صخره‌ها را تراشیده و پوشش گیاهی خاصی را ایجاد کرده است. همین طبیعت ناب تنگه رغز است که آن را خاص می‌کند. بنابراین فصل‌های اردبیهشت تا اواخر شهریور بهترین زمان برای مسافرت به این مکان بکر و دست نیافتنی است، چراکه درختان سرسبز و زیبای آن شما را تا خود تنگه همراهی می‌کنند. احتمالا مانند هر طبیعت‌گرد دیگر هر لحظه برای رسیدن به این جای دیدنی، هیجان بیشتر پیدا خواهید کرد. همچنین اگر در فصل تابستان به تنگه رغز بروید، می‌توانید گرمای طاقت‌فرسای تابستان را با خنکی آب‌وهوا و برای خودتان و همراهیانتان لذت‌بخش‌تر کنید.

در فصل‌های بهار و تابستان چشمه‌ها و آبشارهای این تنگه پر آب‌تر هستند و طبیعتا برای شنا مناسب‌تر از فصل‌های زمستان و پاییز خواهند بود. اگر قصد سفر به این مکان را دارید، حتما قبل از سفر از اخبار هواشناسی این منطقه مطلع شوید، زیرا هنگام بارندگی و سیلاب‌ها این تنگه شرایط حساس و پرخطری دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید