۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
کد خبر: 55396180

ارسنجان یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر غار ضحاک می‌باشد که از دوران تاریخی به جای مانده است.

غاری یادگاری از عهد تاریخ

سلام نو - سرویس گردشگری: شهرستان ارسنجان در یکصد و ده کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد که از برخی دیدنی های استان فارس میزبانی می‌کند و ده‌ها اثر تاریخی مهم و ارزشمند برجای مانده از دوران‌های تاریخی کهن از عهد باستان گرفته تا دوران اسلامی را در خود جای داده است.

غاری یادگاری از عهد تاریخ

پیرامون ارسنجان را جنگل‌های سرسبز بناب و کوه‌های سربلند با مناظر بدیع احاطه کرده‌ است. در این شهرستان آثار برجسته‌ای از تاریخ پیش و بعد از اسلام وجود دارد که بسیاری از آن‌ها شناخته و به ثبت آثار ملی ایران درآمده‌اند که یکی از آن‌ها غار ضحاک است. این مقصد گردشگری‌ در دل طبیعت کوهستانی و زیبای این مکان واقع شده است.

غاری یادگاری از عهد تاریخ

این غار در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز و در شرق شهرستان ارسنجان واقع شده. دهانة غار ضحاک که در یک دیواره قرار داره، بسیار زیباست. طول این غار در حدود ۶۰ متر است و در درون آن تعداد زیادی کبوتر لانه کرده اند. غار ضحاک از جاذبه های گردشگری و مکان های زیبا به خصوص برای غار نوران است که دستیابی به آن با وسایل مجهز کوهنوردی و غارپیمایی میسر است. در کتاب آثا عجم نوشته شده است که فریدون چون ضحاک را دستگیر کرد، پیش از آن که او در کوه دماوند حبس کند، در این محل محبوس کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید