کازرون یکی از شهرهای بسیار زیبای فارس می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار کوهمره سرخی می‌باشد که در منطقه جنگلی واقع شده است.

آبشاری در دل جنگل‌های کازرون

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار کوهمره سرخی از جاهای دیدنی کازرون به شمار می‌آید و در منطقه کوهمره سرخی جای گرفته است. این منطقه جنگلی و کوهستانی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و با آبشارهای متعدد، در نزدیکی روستای رمقان واقع شده است.

آبشاری در دل جنگل‌های کازرون

آبشار سرخ کمر در کجا قرار دارد؟

یکی از دیدنی های کوهمره سرخی، آبشار رمقان بوده که در حدود ۵۰ کیلومتری شهر شیراز و در میان انبوه درختان بلوط و چنار در ارتفاعات کهمره سرخی واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار فارس، باید ۳۰ دقیقه ای از روستا تا آبشار را با پای پیاده طی کنید. جوشش چشمه ابوالخیر از دل کوه های تفرجگاه کوهمره سرخی سبب ایجاد این آبشار چشم نواز شده است. این چشمه پس از جوشش از دل زمین در قالب رودخانه ای وارد شالیزارهای انبوه شده، روستا را درنوردیده، با گذر از دل روستا در انتهای مسیر از بلندای کوهستان به پایین ریخته و آبشاری سحر انگیز با ارتفاع بیش از ۶۰ متر را پدید می آورد. آبشار در میان جنگل های انبوه و قدیمی و سرسبز فرود آمده و منظره ای تماشایی را خلق می کند. در مسیر جاده کوهمره سرخی، آب حاصل از آبشار شیراز، به حرکت خود ادامه داده و به رودخانه ای دیگر می پیوندد.

آبشاری در دل جنگل‌های کازرون

ویژگی آب و هوایی

از کوهمره سرخی تا شیراز، جنگل های انبوه و درختان کهنسال در کنار رودخانه جوشان و زیبا تصویری رویایی، آب و هوایی مفرح و همچنین خاطره ای ماندگار برایتان ایجاد خواهد نمود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید