۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 55395699

سفر به جزیره کیش در هر صورت که انجام شود جذاب و فراموش نشدنی است از این رو بسیاری تمایل دارند بدانند فاصله تهران تا کیش با قطار چقدر است.

فاصله تهران تا کیش با قطار

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای اینکه بدانیم فاصله تهران تا کیش با قطار چه مقدار است، برای رسیدن به جزیره‌ای زیبا و دیدنی چه مسافتی به شکل ریلی باید طی شود و چه مدت زمانی نیاز است برای سپری کردن در نظر گرفته شود با ما همراه باشید. منطقه آزاد کیش از جمله مقاصد بی‌نظیر گردشگری در جنوب ایران و میان آب‎‌های خروشان و زلال خلیج همیشه فارس محسوب می‌شود و هر ساله حجم زیادی از مسافران داخلی و گردشگران خارجی را به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان، دیدنی و تجربه کردنی همین‌طور داشتن هتل‌های کیفیت بالا و مراکز خرید متنوع به این جزیره با راز و رمز بسیار سفر می‌کنند و برخی برای سفر خود از پایتخت تا کیش، قطار را برای الویت‌هایی که دارد انتخاب می‌کنند.

چند پیشنهاد ساده برای سفر بهتر با قطار

  • در راهرو قدم بزنید: همه ما می‌دانیم که نشستن طولانی مدت در یک مکان و خیره شدن به فضای بیرون بعد از مدتی اعصاب انسان را تحریک می کند، ضمن اینکه درد پا و کمر را نیز به همراه دارد. قدم زدن در راهرو به شما کمک می کند تا جریان طبیعی خون در بدن شما گردش بهتری داشته باشد و شما کمتر احساس خستگی کنید. توجه کنید که اگر زیاد رفت و آمد خود را در قطار تکرار کنید موجب آزار دیگران نیز خواهید شد.
  • شارژر را فراموش نکنید: در سفر با قطار به این نکته توجه کنید که تمام قطار ها در حالت کلی درون کوپه ها و یا کنار صندلی ها یک یا دو پریز برای شارژ کردن لپ تاپ، تبلت و یا تلفن همراه قرار داده اند.
  • کنار پنجره بشینید: بدون شک نشستن در کنار پنجره در سفر با قطار بسیار لذت بخش است و به راحتی می تواند روحیه شما را عوض کند. در زمان تهیه و رزرو بلیط به آرایش و ترتیب قرار گرفتن صندلی ها دقت کنید.
  • بخوابید: بله بدون شک هیچ کجا خانه خود آدم نمی شود! اما به هر حال ما انسان ها ناگزیر از سفر و جابجایی هستیم. خوابیدن در وسایل نقلیه چندان آسان نیست، اما باز هم شما مجال و فرصتی برای یک چرت کوتاه چند ساعته خواهید داشت. به شما توصیه می کنیم که یک عدد بالش کوچک و یک چشم بند با خود به همراه داشته باشید.

فاصله تهران تا کیش با قطار

  • لوازم ضروری را همراه داشته باشید: در میان وسایلی که در سفر با خود همراه می کنید برخی از وسایل و لوازم ضروری هستند. مانند صابون، چسب زخم، دستمال کاغذی و البته مقداری آب که توصیه می کنیم همیشه این وسایل را با خود به همراه داشته باشید. فرقی نمی کند که در سفر با قطار باشید یا هر وسیله نقلیه دیگری، سعی کنید این وسایل همیشه و به راحتی در دسترس شما قرار داشته باشند.
  • کتاب ببرید: کتاب همیشه همان یار مهربانی است که فارغ از موقعیت مکانی و زمانی می تواند سریعاً شما را سرگرم کند. اگر تصمیم گرفتید سفر با قطار را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم حتما از روزنامه ‌ها و مجلاتی که در بیشتر قطارها با هدف مطالعه قرار داده شده‌اند، استفاده کنید.
  • تنقلات ببرید: در هر حال هر کجا که باشید سلامتی فاکتور اولیه و مهمی است که باید به آن توجه شود. در سفر با قطار نیز شما می توانید از خوراکی های لذیذی که با خود همراه دارید استفاده کنید. البته سعی کنید بهترین غذا برای مسافرت با قطار را همراه ببرید.
  • بدانید کی به مقصد می‌رسید: پیش از اینکه به مقصد نهایی خود برسید از مامورین واگن سوال کنید که ساعت ورود شما به مقصد دقیقا چه زمانی است. این طور می‌توانید به موقع برای خروج حاضر شوید و عجله نکنید.

سفر از تهران تا کیش با قطار

پیمودن فاصله تهران تا کیش با قطار توسط مسافرانی انجام می‌شود که تمایل به سفر زمینی و ریلی دارند و از اینکه در حین سفر خود با سرعتی نسبتا زیاد طبیعت و شهرهای بین این دو نقطه از ایران را ببینند لذت مضاعف می‌برند. سفر با قطار امتیازهای خاص خود را دارد و نسبت به سفر با هواپیما و ماشین شخصی و همین‌طور اتوبوس برای بسیاری مزیت‌های پر شماری را شامل می‌شود از جمله اینکه در سفر با قطار خستگی کمتری نسبت به سفر با ماشین شخصی و اتوبوس تجربه می‌شود چرا که امکان استراحت به طور کامل وجود دارد، از طرفی به دلیل اینکه به نسبت هواپیما نیاز به پرداخت هزینه کمتری است برای بسیاری مقرون به صرفه تعبیر می‌شود.

فاصله تهران تا کیش با قطار مستقیم و بدون واسطه طی نمی‌شود به این دلیل که کیش جزیره‌ای در میان آب‌های خلیج همیشه فارس است و برای رسیدن به آن از تهران تنها امکان پرواز مستقیم وجود دارد و سفر با قطار نیازمند رفتن به بندرعباس به عنوان یک مقصد میانی است و بعد از بندرعباس می‌توان به وسیله شناورهای حمل مسافر که در بندرهای آفتاب، چارک و لنگه وجود دارد طی یک سفر دریایی نیم تا ۲.۵ ساعته خود را به کیش زیبا و تماشایی رساند. از این جهت برای اینکه بدانیم با قطار چه مسافت و مدت زمانی نیاز به طی کردن است باید مسیر قطار از تهران تا ایستگاه بندرعباس را در نظر بگیریم.

فاصله تهران تا کیش با قطار

فاصله تهران تا بندرعباس با قطار

فاصله تهران تا کیش با قطار به نحوی فاصله از پایتخت تا ایستگاه بندرعباس است که مسافتی ۱۳۰۰ کیلومتری پیش روی مسافر قرار دارد، به طور معمول این مسافت بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت به وسیله قطار طی می‌شود و توصیه می‌شود برای از دست ندادن قطار ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از حرکت در ایستگاه تهران حضور داشته باشیم و همراه خود وسایل ضروری و البته تعدادی وسیله سرگرم‌کننده را ببریم تا این مدت با کیفیتی مطلوب سپری شود. لازم به توجه است که بعد از رسیدن به بندرعباس می‌توان در این شهر بی‌نظیر نیز گشت‌وگردی داشت و سپس برای رفتن به کیش یکی از بنادر آفتاب، لنگه و چارک را انتخاب کرد و به وسیله شناورهای مخصوص حمل مسافر از این بنادر به کیش دسترسی پیدا کرد.

اگر اهل سفر با قطار هستید: از زاهدان تا تهران با قطار چند ساعت است

مدت زمانی که از ایستگاه قطار بندرعباس تا بندر آفتاب، لنگه و چارک صرف می‌شود متفاوت است به این دلیل که در نوار ساحلی خلیج فارس این بنادر با فاصله‌های مختلفی از ایستگاه راه‌آهن قرار گرفتند در نتیجه زمانی که در بندرعباس برای رسیدن به یکی از بنادر طی می‌شود نسبت عکس با زمان رسیدن از بندرعباس به کیش دارد به این دلیل که هر چه از ایستگاه فاصله بگیریم، آن بندر به جزیره کیش نزدیک تر است و سفر دریایی ما کوتاه‌تر می‌شود.

فاصله تهران تا کیش با قطار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید