مرزن آباد یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر دریاچه آب شیرین ولشت است که در میان کوه‌ها محصور شده است.

ولشت ؛ دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌های مرزن‌آباد

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه آب شیرین ولشت، محصور شده در میان کوه ها، یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. این دریاچه در حوالی مرزن آباد قرار دارد و بسیاری از گردشگران در سفر به جاده چالوس سری به آن می زنند. ولشت، طبیعت بسیار سرسبزی دارد، جاده ای که به دریاچه می‌رساندتان پر درختان کاج است.

ولشت ؛ دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌های مرزن‌آباد

دریاچه آب شیرین ولشت در جنوب غرب شهرستان چالوس و در شمال شرق بخش کلاردشت در دهستان «بیرون بشم» در روستای ولشت واقع شده است. موقعیت دریاچه ولشت در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن آباد، سبب شده است تا گردشگران بسیاری به سمت آن جذب شوند. این دریاچه شگفت‌انگیز در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸، توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان هفتاد ‌و یکمین اثر طبیعی ملی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

کلاردشت، یکی از مناطق ییلاقی معروف در نزدیکی مرزن آباد است که در ۱۲ کیلومتری غرب مرزن آباد واقع شده است. این منطقه ییلاقی با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیار، یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان مازندران به شمار می‌رود. دریاچه ولشت، یکی از جاذبه‌ های گردشگری کلاردشت است که بدون شک، سفر به آن شما را متحیر خواهد کرد. دریاچه ولشت با ۹۳۵ متر ارتفاع از سطح دریا، دمایی متفاوت در مقایسه با کلاردشت دارد و آب و هوای آن، کوهستانی، مرطوب و خنک است.

ولشت ؛ دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌های مرزن‌آباد

پوشش گیاهی و جانوری

پوشش گیاهی دریاچه ولشت، شامل چند درخت در اطراف دریاچه و گیاهانی چون گیاه نی‌بن و بوته‌های کوچک می‌شود؛ بوته ها و نیزارهایی که با ریشه‌های ۶ تا هشت متری به زمین نفوذ کرده‌اند. دریاچه ولشت با موقعیتی بی‌نظیر همچنین محلی مناسب برای زندگی پرندگان مهاجر و آبزیانی چون قورباغه، اردک ماهی، مارماهی، مار آبی، ماهی سفید، جلبک‌ها، ماهی کولی و شاه کولی است.

متاسفانه در سال‌های اخیر، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت دریاچه ولشت توسط روستاییان وارد شده است. قطع نیزارهای اطراف دریاچه برای مصارف ساختمانی، افزایش ورود گردشگران، نبود امکانات رفاهی یا حفاظتی، ورود آلاینده‌های محیطی به آب و آتش‌سوزی‌های بزرگ، حیات جانوران آبزی این دریاچه را به خطر انداخته‌اند.

ولشت ؛ دریاچه‌ای محصور در میان کوه‌های مرزن‌آباد

مناسب‌ترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت، فصل بهار و تابستان است. البته برخی گردشگران ماجراجو در فصل پاییز و زمستان هم به این منطقه می‌روند؛ اما باید بدانید که دمای هوا در روزهای سرد سال در دریاچه ولشت به ۳۰- درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد و ممکن است حتی آب دریاچه یخ بزند. پس با توجه به علاقه‌مندی‌های خود، زمان سفر به این منطقه جادویی را انتخاب کنید و مطمئن باشید که دریاچه ولشت در هر زمانی از سال، زیبا و دیدنی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید