۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 55395073

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رامسر از جمله جنگل دالخانی، جنگل صفارود، روستای جواهرده و قلعه مارکوه می پردازیم.

جاهای دیدنی رامسر

سلام نو-سرویس گردشگری: رامسر، عروس مازندران، یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر بپردازیم. با ما همراه باشید.

جنگل دالخانی

احتمالا اولین نامی که در خصوص جاهای دیدنی رامسر به ذهن می آید جنگل معروف دالخانی است. جنگل دالخانی در فاصله سی کیلومتری شهر رامسر و در جنوب شرقی این شهر در مسیر جاده رامسر به تنکابن واقع شده است. این جنگل که در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا قرار دارد یک جنگل کوهستانی به شمار می رود و همین موضوع باعث شده است که این منطقه برخلاف اغلب نقاط رامسر تابستان هایی خنک و غیر شرجی داشته باشد. جنگل دالخانی که به دالان بهشت شهرت یافته است علاوه بر آب و هوای خنک و دلپذیر از پوشش گیاهی متنوعی نیز برخوردار است. راش، شاه بلوط، ارس، اقاقیا، زالزالک وحشی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، ملچ و مندی از جمله درختان موجود در این جنگل می باشند. جنگل دالخانی علاوه بر این، محل زندگی جانورانی نظیر اسب وحشی، شغال و خرس نیز هست. بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر رامسر در محدوده این جنگل واقع شده اند.

تله کابین رامسر

بی شک یکی از مشهورترین جاهای دیدنی رامسر تله کابین این شهر است. تله کابین رامسر در منطقه ای محصور میان کوه، دریا و جنگل واقع شده است و علاوه بر جنبه تفریحی، یکی از زیباترین مناطق این شهر نیز به شمار می رود. یکی از چیزهایی که گردشگران را جذب این مجموعه توریستی می کند منظره زیبا و شگفت انگیزی است که می توان در فراز شهر رامسر پیش چشمان خود آورد. ضمن اینکه در این مجموعه تفریحی علاوه بر تله کابین تفریحات و امکانات رفاهی دیگری از قبیل پیست کارتینگ، جت اسکی، زیپ لاین، زمین بازی پینت بال، شهربازی، رستوران و کافی شاپ نیز برای گردشگران فراهم گردیده است. این مجموعه تفریحی در پنج کیلومتری غرب رامسر و در مسیر جاده چابکسر واقع شده است.

جنگل صفارود

گرچه جنگل دالخانی مشهورترین جنگل رامسر است، اما در معرفی جاهای دیدنی این شهر نمی توان از جنگل صفارود نیز چشم پوشی کرد. این جنگل نیز مانند جنگل دالخانی در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. مهمترین مزیت این منطقه در قیاس با سایر جنگل های رامسر زیست بوم جانوری شگفت انگیز آن است. جنگل صفارود محل زندگی حیواناتی از قبیل پلنگ، خرس، خوک، روباه، میش، شوکا، سمور، خرگوش، بز کوهی و... است. این جنگل در نه کیلومتری جاده جواهرده به رامسر و در کنار رودخانه صفارود واقع گردیده است.

جاهای دیدنی رامسر

روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده نه تنها یکی از جاهای دیدنی رامسر بلکه یکی از معروف ترین روستاهای ایران است. این روستا که به بهشت ییلاقات ایران شهرت یافته است در فاصله بیست و هفت کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. روستای جواهرده که در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا واقع شده است یکی از خنک ترین نقاط مازندران در فصل تابستان محسوب می شود. میانگین دمای این روستا در این فصل تنها دوازده درجه سانتی گراد است. این آب و هوای خنک در کنار طبیعت بکر و فضای غرق در مه این روستا مهمترین جذابیت های آن به شمار می روند. روستای جواهرده یکی از معدود نقاط ایران است که می توانید در سفر به آن پدیده اقیانوس ابر را تجربه کنید. یعنی ابرها به جای اینکه بالای سرتان باشند در زیر پایتان قرار دارند. آبشار کوهستانی این روستا نیز یکی دیگر از جذابیت های جواهرده است که هرگز نباید تماشای آن را از دست بدهید.

روستای جنت رودبار

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که بیش از همه با آبشارهای متعدد خود شناخته می شود روستای جنت رودبار است. جذابیت این روستا نه تنها به خاطر خود آن بلکه به خاطر مسیر دسترسی به آن نیز می باشد. روستای جنت رودبار در پشت جنگل دالخانی قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید از دل این جنگل بگذرید. این روستا که به پایتخت گل گاوزبان مازندران معروف است همه ساله در ماه خرداد شاهد برپایی جشنواره گل گاوزبان است. روستای جنت رودبار در میان دو کوه و یک رودخانه واقع شده است. در این روستا شش آبشار زیبا قرار گرفته است: آبشار هیسیان، آبشار حسینیه، آبشار ریش بزار، آبشار آزارک، آبشار چاردر و آبشار خشکا. بنابراین پر بیراه نیست اگر جنت رودبار را پایتخت آبشار ایران بنامیم. علاوه بر این آبشارها رودخانه معروف چالکرود نیز در این روستا قرار گرفته است.

جاهای دیدنی رامسر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی رامسر که مسافران زیادی را به خود جذب می کند قلعه مارکوه است. این قلعه که قدمت آن به قرن سوم هجری باز می گردد در منطقه کتالم، در پنج کیلومتری شرق رامسر و در مسیر جاده تلاسر واقع شده است. قلعه مارکوه که در گذشته یک دژ نظامی استراتژیک بوده است دارای مساحتی بالغ بر ششصد متر مربع است. این قلعه که به بام رامسر نیز معروف است عمده جذابیت خود را مدیون منظره زیبایی است که بر بلندای آن می توان مشاهده کرد. وجود چشمه های آب گرم متعدد در محدوده این قلعه یکی دیگر از جذابیت های آن به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید