نوشهر جاذبه‌های خاص بسیاری را در دل جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر آبشار چلندر است که ارتفاعی حدود ۱۴۰ متر دارد و چشم‌اندازی زیبا را خلق کرده است.

آبشاری با ارتفاع ۱۴۰ متر در دل نوشهر

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار چلندر در ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور، در جنگل‌های انبوه جنوب شرقی روستای چلندر قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی نوشهر به شمار می‌آید. قرارگیری این آبشار در نزدیکی کوهستان، از رطوبت هوا کاسته و چشم‌اندازی دیدنی‌ را خلق کرده است.

آبشاری با ارتفاع ۱۴۰ متر در دل نوشهر

ارتفاع آبشار

آبشار چلندر با ارتفاع ۱۴۰ متری خود از سطح دریا در روستای زیبای جنگلی و اسطوره‌ای چلندر واقع شده است که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری در قالب تور شمال راهی این شهر می‌شوند تا از زیبایی‌های این منطقه دیدن کنند. بسیاری از افراد با شنیدن نام شهرهای شمال به یاد آب، جنگل و آبشار می‌افتند، به طوری در فصول گرم سال مسافران بسیاری به این مکان می‌آیند تا لحظه‌ای از گرمای هوا غافل شوند و تنی به آب زنند و خستگی را از تن به در کنند. ارتفاع این آبشار در ضلع شرقی جنگل‌های روستای چلندر قرار دارد که از نیم تا چهار متر متغیر است و اطراف این آبشار آنقدر آرامش بخش است که می‌توانید ساعت‌ها بدون توجه به گذر زمان در اطرافش وقت گذرانی بگذارنید.

آبشاری با ارتفاع ۱۴۰ متر در دل نوشهر

برای دیدن این آبشار باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بین درختان پیاده‌روی کنید و به حوضچه‌های آن برسید، البته این پیاده‌روی در میان جنگل آنقدر زیباست که واقعا ارزشش را دارد. همچنین در ۵ کیلومتری شمال روستا دریاچه ملا کلا که به تالاب ارواح نیز معروف شده است در میان درختان پهن برگ قرار گرفته است که دیدنش برای هر بیننده‌ای به راستی که تماشایی است. این دریاچه ۷۰۰ متر طول دارد و عرض آن ۳۰۰ متر می‌رسد که البته خبری از ارواح در آن نیست و به علت وجود درختان خشک شده در وسط آن که منظره جالبی را به وجود آورده و ممکن است شما را هم به یاد فیلم‌های ژانر وحشت بیاندازد. آب و هوای چلندر در بهار و تابستان معتدل و در زمستان کمی سرد است، رطوبت در آن بسیار کم است و درختانش همیشه سرسبزند.

آبشاری با ارتفاع ۱۴۰ متر در دل نوشهر

جاذبه‌های آبشار

ویلا در این منطقه نسبت به سایر منطقه های نوشهر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. این روستا دارای امامزاده‌ای به نام امام زاده نوح(ع) است و شغل اصلی ساکنان محلی آن کشاورزی است. یکی از ویژگی‌های این روستا مشاهده دریا از ارتفاعات و درک عظمت و زیبایی آن است که باید رفت و از نزدیک تمام این زیبایی‌ها را تماشا کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید