۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55394790

در این مطلب به معرفی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تنکابن یعنی جنگل دوهزار می پردازیم، یکی از جذاب‌ترین جنگل‌های ایران.

جاهای دیدنی تنکابن دوهزار

شهر خبر-سرویس گردشگری: یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی تنکابن دوهزار جنگل دوهزار و محدوده اطراف آن است. در این مطلب به معرفی کامل دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این منطقه خواهیم پرداخت

شاید نام این جنگل‌ها برای شما هم عجیب باشد. این‌طور که به نظر می‌رسد یک دلیل برای نام‌گذاری این جنگل‌ها، ارتفاع آن از سطح دریاست.

به این صورت که جنگل‌های دوهزار و سه هزار هرکدام به ترتیب دو هزار و سه هزار متر از سطح دریا فاصله دارند.البته بعضی دیگر هم اعتقاد دارند که در ابتدا نام این جنگل‌ها دو هراز و سه هراز بوده که در گذر زمان به سمت دوهزار و سه هزار تغییر پیدا کرده است.

هراز در زبان محلی به معنی رود است و وجود سه رود معروف در جنگ سه هزار به نام «شلف رود»، «گرمارود» و «مرانرود» این منطقه را به همین نام معروف کرده است. رودهای مهمی که از کوهستان سرچشمه می‌گیرند و نقش اصلی در شکل‌گیری جلگه‌های مازندران دارند.

معرفی جنگل دوهزار

جنگل دوهزار در جنوب شهر تنکابن و در منطقه خرم آباد واقع شده است. این جنگل یکی از جنگل های کوهستانی مازندران است و دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا می باشد. علت نامگذاری این جنگل به این اسم نیز همین ارتفاع دو هزار متری آن است.

جنگل دوهزار به دلیل قرارگیری در منطقه ای کوهستانی دارای آب و هوایی بسیار خنک و دلپذیر می باشد. این جنگل که یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تنکابن است در هر چهار فصل سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شاید بتوان گفت مهمترین جذابیت این جنگل فضای مه گرفته آن است. جنگل دوهزار در تمامی فصول سال با مه غلیظ کوهستانی پوشیده شده است و این امر گشت و گذار در دل این جنگل را به تجربه ای بی مانند برای گردشگران تبدیل نموده است. پرسه ای روح نواز در اعماق سپیدی. جنگلی آرمیده بر پهنه آغوش کوهستان. غرق در مه و دور از هیاهو و سرسام شهر. مزین به صدای پرندگان و آبشار.

جاهای دیدنی تنکابن دوهزار

جاده زیبای دوهزار

بهترین زمان سفر به جنگل دوهزار

پیش از هر چیز باید گفت اینکه چه فصلی بهترین زمان سفر به جنگل دوهزار است کاملا وابسته به ترجیحات و تصمیم شخصی گردشگران است. همانطور که گفتیم این جنگل در هر چهار فصل سال پذیرای گردشگران زیادی است و همین امر نشان دهنده جذابیت آن در تمامی این فصول است.

اگر سمت تنکابن رفتید: جاهای دیدنی تنکابن در زمستان

جنگل دوهزار در ماه اردیبهشت در معتدل ترین حالت خود به لحاظ آب و هوایی قرار دارد. عمده مسافران نیز همین ماه را برای سفر به این جنگل انتخاب می کنند. اما با توجه به اینکه این منطقه در ماه اردیبهشت شلوغ تر از همیشه است شاید ترجیح شما این باشد که در ماه های دیگر سال به آن سفر کنید. این جنگل یکی از معدود جاهای دیدنی تنکابن است که در فصل تابستان نیز از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. آب و هوای این جنگل در تابستان کاملا خنک است و در این منطقه خبری از هوای شرجی و آزاردهنده نیست. بنابراین اگر قصد دارید در فصل تابستان از جاهای دیدنی تنکابن بازدید نمایید جنگل دوهزار می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب ها باشد.

جنگل دوهزار در فصل پاییز نیز از زیبایی خاص خود برخوردار است. این جنگل در این فصل از ترکیب رنگ تماشایی و حیرت انگیزی برخوردار می شود و شما می توانید رنگ های سبز، زرد، قرمز، نارنجی و بنفش را در این جنگل در کنار هم ببینید.گویی در حال تماشای یک تابلوی نقاشی هستید. با توجه به اینکه جنگل دوهزار در نزدیکی دشت دریاسر واقع شده است سفر به آن در فصل پاییز می تواند با بازدید از این دشت زیبا نیز همراه باشد. دشت دریاسر در پاییز بدل به فرشی از میلیون ها برگ فرو ریخته می شود و منظره ای را پیش روی گردشگران قرار می دهد که تماشای آن مملو از لذت زیبایی شناسانه خواهد بود.

اما باید بگوییم که یکی از خاص ترین ویژگی های جنگل دوهزار کیفیت منحصر بفرد آن در فصل زمستان می باشد. همانطور که گفتیم این جنگل با مه غلیظ کوهستانی خود شناخته می شود. این مه کوهستانی در فصل زمستان غلیظ تر از همیشه نیز هست. حالا تصور کنید همه جای جنگل را برف سفید نیز فرا گرفته باشد. بی شک خودتان را در درون یک سفیدی مطلق خواهید یافت. این جذابیتی است که هر ساله مسافران زیادی را در فصل زمستان جذب این جنگل می کند. عده زیادی از گردشگران تمام مصائب مربوط به برف و کولاک و سرما را به جان می خرند تا خود را در فضای وهم انگیز و رویایی جنگل دوهزار در فصل زمستان ببینند. اگر شما نیز مایل به تجربه یک ماجراجویی هیجان انگیز هستید زمستان دوهزار می تواند این تجربه را برای شما مهیا سازد.

جاهای دیدنی تنکابن دوهزار

دشت دریاسر

دیدنی های منطقه دوهزار

- دشت دریاسر: دشت دریاسر که یکی از جاهای دیدنی تنکابن است در نزدیکی جنگل دوهزار واقع شده است. این دشت به بهشت مازندران در ماه اردیبهشت معروف است و گل های زردی که در این ماه بر پهنه دشت دریاسر می رویند منظره ای زیبا و شگفت انگیز را به آن می بخشند. اما همانطور که پیش از این نیز گفتیم، این دشت در فصل پاییز هم از منظره ای تماشایی برخوردار است. در سفر خود به جنگل دوهزار سعی کنید حتما از این دشت زیبا نیز دیدن کنید.

- روستای عسل محله: این روستا که در نزدیکی جنگل دوهزار واقع شده است یکی از مقاصد اصلی علاقه مندان به کوهنوردی در سفر به تنکابن است. قله معروف و زیبای سیالان در نزدیکی همین روستا قرار دارد.

- روستای قلعه گردن: این روستا که در فاصله هشت کیلومتری تنکابن واقع شده است یکی دیگر از دیدنی هایی است که می توانید در سفر خود به جنگل دوهزار از آن دیدن کنید. از جمله جاذبه های محبوب این روستا می توان به آبشار فرهاد جوی اشاره کرد که خنکی و طبیعت زیبای اطراف آن همواره پذیرای پرمهر گردشگران است.

- رودخانه دوهزار: این رودخانه معروف در دل جنگل دوهزار واقع شده است و یکی از جذابیت های اصلی این جنگل به شمار می رود. در سرچشمه این رودخانه آبشاری به نام آبشار ماهی ورزان قرار گرفته است که در سفر خود به جنگل دوهزار هرگز نباید تماشای آن را از دست بدهید. این رودخانه از مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی و گردشگری تنکابن است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید