ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با تکرار ادعاهای دیگر مسئولان آمریکایی درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، درباره اتکای بیشتر روسیه به ایران هشدار داد.

هشدار آمریکا به جهان درباره اتکای روسیه به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ادعاهای اخیر واشنگتن را درباره روابط ایران و روسیه تکرار کرد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده، بار دیگر ادعای فروش پهپادها از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت: تامین این نوع بخصوص از پهپادها برای روسیه از سوی تهران، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. به این دلیل که این قطعنامه هنوز اجرایی می‌شود. جنبه‌های متعددی از آن دیگر اجرایی نمی‌شود، اما بخشی از آن به نام پیوست B هنوز منقضی نشده است. پاراگرف ۴ پیوست B به وضوح می‌گوید که محدودیت اعمال شده در آن هنوز پابرجاست. در پیوست B، انتقال تمامی اقلام، مواد، تجهیزات، کالاها پ فناوری از ایران ممنوع است مگر به صورت موردی توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شود.

پاتل در ادامه مدعی شد: علاوه بر این، هر دو نوع پهپادهایی که قبلا گفتیم ایران به روسیه می دهد، منطبق با معیارهای دسته دوم است، چون قدرت حمل بار آن ۳۰۰ کیلو و بیشتر از آن است. سازنده یکی از انواع این پهپادها که هواپیمایی قدس است، مشمول مسدود شدن دارایی‌ها ذیل پاراگرف ۶ پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ است. تمامی کشورها ملزم به بلوکه کردن پول‌ها و اموال این نهادهای تحت تحریمند.

ادعای آمریکا درباره روابط ایران و روسیه

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه درباره روابط ایران و روسیه مدعی شد: اتکای بیشتر روسیه به کشوری مانند ایران که با فعالیت‌های ثبات‌زدایش در منطقه و در سراسر جهان شناخته می‌شود، باید عمیقا برای جهان نگران‌کننده باشد. هر کسی که با ایران تجارتی انجام دهد که به نوعی به سامانه‌های پهپادی یا تولیدات موشکی مرتبط باشد، باید بسیار مراقب باشند دقت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 2
    ای خدا ناتو چجوری گرخیده حال میکنم ایرانیم.قدرتهای پوشالی هالیوودی ترسید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 3
    خدا کنه ایران اقتصادش هم رشد کنه تا جهان حسابی از ایران بترسه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید