چطور می‌توان احتمال سرقت خودرو را کاهش داد؟ آیا تهیه ردیاب خودرو انتخاب خوبی برای کاهش سرقت است؟ پاسخ این سوالها را از زبان رادار بخوانید.

کاهش احتمال سرقت خودرو های ایرانی با ردیاب رادار

سرقت خودرو یکی از معضلات بزرگ در جامعه امروزی است. این مشکل بیش از همه ماشین‌های ایرانی را تهدید می‌کند. علت آن هم بر همگان واضح و روشن است. متاسفانه خودروهای ایرانی نسبت به مدل‌های خارجی از امنیت کمتری برخوردارند. به طوری که سارقان در کمترین زمان ممکن می‌توانند درب ماشین را باز کرده و آن را روشن کنند. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان احتمال سرقت خودروهای ایرانی را کاهش داد؟

پاسخ این سوال را در ادامه این مطلب از زبان رادار جی پی اس بخوانید.

چطور می‌توان احتمال سرقت خودرو را کاهش داد؟

برای کاهش احتمال سرقت خودرو باید راه‌کارها و تجهیزات امنیتی ماشین را افزایش داد. در ادامه این مطلب برخی از کاربردی‌ترین شیوه‌های افزایش امنیت خودرو را با هم بررسی می‌کنیم:

۱- نصب دزدگیر برای پیشگیری از سرقت خودرو

دزدگیر خودرو، سیستمی هشداردهنده است که در صورت مشاهده تلاش برای سرقت، آژیر می‌کشد. وجود سنسورهای حساس به ضربه در این سیستم موجب آژیر کشیدن آن هنگام باز کردن درب‌ها به صورت غیرقانونی می‌شود. این مسئله باعث شده سارقان ریسک نکرده و به سراغ ماشین‌هایی بروند که فاقد دزدگیر هستند. البته با تمام این‌ها باید بدانید که امروزه روش‌های متعددی برای از کار انداختن دزدگیرها به وجود آمده‌اند. به طور مثال با قطع سیم‌کشی دزدگیر به راحتی می‌توان از سد آن عبور کرد.

۲- به کار گرفتن قفل فرمان و پدال

دیگر راه‌کاری که احتمال سرقت خودرو را کاهش می‌دهد، استفاده از قفل فرمان و پدال است. این دو در زمره وسایل بازدارنده سرقت قرار نمی‌گیرند اما وجودشان باعث افزایش زمان سرقت می‌شود. در نتیجه احتمال سر رسیدن مالک خودرو و بر ملا شدن دست سارق بیشتر خواهد شد.

قفل فرمان و قفل پدال، تنوع بالایی دارند و به راحتی می‌توانید یکی از مدل‌های با کیفیت آن‌ها را تهیه نمایید. بالا بودن کیفیت این ابزارها، احتمال موفقیت سارق در شکستنشان را کمتر کرده و امنیت بیشتری برای ماشین به وجود می‌آورد.

کاهش احتمال سرقت خودرو های ایرانی با ردیاب رادار

۳- برطرف نمودن نقص‌های امنیتی خودرو

متاسفانه اغلب خودروهای داخلی فاقد سیستم امنیتی قدرتمندی هستند. این مسئله مشکلات متعددی برای مالکان به وجود آورده است. از این رو باید به فکر راهی برای برطرف نمودن نقص‌های امنیتی ماشین بود. از جمله مهم‌ترین نقص‌های موجود در خودروهای ایرانی می‌توان به ایمنی پایین درب‌ها و سیستم قفل ضعیف اشاره نمود.

با تقویت درب‌های خودرو می‌توان از سرقت ماشین از طریق خم کردن درب‌ها به سمت بیرون پیشگیری نمود. برای این کار کافیست به صافکاری مراجعه نموده و مقاومت درب‌ها را افزایش دهید. علاوه بر این با تعویض نوارهای اطراف درب و بستن زبانه قفل نیز می‌توانید به افزایش مقاومت درب کمک کنید.

برای افزایش ایمنی سیستم قفل خودرو نیز بهتر است به سراغ مدل‌های ایموبلایزر بروید. سیستم قفل ضدسرقت ایموبلایزر نوعی قفل نرم‌افزاری است که اجازه روشن شدن خودرو بدون کلید اصلی را نمی‌دهد. خودروهایی نظیر پراید، نیسان، مزدا ۳ و پژو در تولیدات اولیه، فاقد سیستم ایموبلایزر بودند. بنابراین با هر کلیدی باز و روشن می‌شدند. بهتر است برای ضد سرقت کردن پراید و دیگر خودروهای مشابه آن، با مراجعه به نمایندگی خودروسازی مربوطه، تقاضای تجهیز به سیستم ایموبلایزر را داشته باشید.

۴- نصب ردیاب روی خودرو و کاهش احتمال سرقت آن

در حال حاضر مطمئن‌ترین راه برای محافظت از خودرو، نصب ردیاب روی آن است. ردیاب GPS نوعی دستگاه ضد سرقت است که به طور هوشمندانه تمام اتفاقات پیرامون ماشین را پایش می‌کند. این دستگاه، ابعاد کوچکی داشته و دور از دسترس سارقان روی خودرو نصب می‌شود. از این رو احتمال یافتن و از کار انداختنش توسط سارق بسیار کم است.

جی پی اس ماشین رادار از طریق ارتباط با ماهواره‌ها، موقعیت ماشین را روی نقشه مشخص می‌کند. سپس به کمک سیم کارت قرار گرفته درونش، با شبکه مخابراتی کشور ارتباط می‌گیرد. تا اطلاعات موقعیتی به دست آورده را برای تلفن همراه کاربر ارسال کند. به این ترتیب مالک در هر لحظه از موقعیت دقیق ماشین خود مطلع می‌باشد.

اغلب ردیاب های ماشین دارای اپلیکیشن مرتبط با خود هستند که روی تلفن همراه کاربر نصب می‌شود. سپس از طریق این اپ، نوتیفیکیشن‌ها و دیگر اطلاعات جی پی اس برای مالک به نمایش در می‌آید.

کاهش احتمال سرقت خودرو های ایرانی با ردیاب رادار

نحوه عملکرد ردیاب خودرو در کاهش احتمال سرقت

اغلب سرقت‌های خودرو در نیمه‌های شب رخ می‌دهند. گاهی نیز در زمان پارک ماشین در مکان‌های خلوت شاهد سرقت آن هستیم. در این مواقع معمولا مالک چندین ساعت پس از سرقت، متوجه نبود خودرویش می‌شود. این تاخیر در اطلاع از حادثه پیش آمده، احتمال پس گرفتن خودرو و دسترسی به آن را بسیار کم می‌کند. اما وجود ردیاب روی خودرو مانع از این تاخیر شده و مالک در اولین ثانیه‌های سرقت، متوجه آن خواهد شد. بنابراین فرصت کافی برای اقدام جهت پس گرفتن خودرو و تعقیب سارق را دارد.

برخی ردیاب ها دارای سیستم قطع برق خودرو هستند. در نتیجه مالک می‌تواند از طریق تلفن همراه خود، برق ماشین سرقت شده را قطع کرده و مانع از ادامه حرکت سارق شود. علاوه بر این وجود نقشه آنلاین به فرد کمک می‌کند در هر لحظه از موقعیت خودرو آگاه بوده و بتواند آن را پس بگیرد.  

کاهش احتمال سرقت خودرو با ردیاب رادار

در پایان باید بگوییم افزایش سطح امنیتی خودروها در کاهش احتمال سرقت بسیار موثر است. با رعایت موارد ذکر شده و استفاده از تجهیزات ایمنی تا حد زیادی می‌توان به این هدف دست یافت. در این میان ردیاب ها بیشترین تاثیر را در حفظ خودرو از سرقت دارند. اما مهم است که ردیاب مورد نظر را از چه برندی و با چه امکاناتی تهیه می‌کنید.

شرکت رادار سال‌های متوالی در حوزه ارائه انواع ردیاب خودرو، موتور سیکلت و ماشین سنگین فعالیت می‌کند. جی پی اس رادار در سال‌های اخیر با ارائه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش جامع و کامل، به عنوان بهترین ردیاب ماشین از نگاه مشتریان شناخته شده است. البته باید بدانید که شما به عنوان مشتری، تنها کسی هستید که از نیازهایتان آگاهی دارید. بنابراین باید بر اساس نیازهای خود، بهترین گزینه را برای خرید جی پی اس انتخاب کنید. در این بین حتما به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت مورد نظرتان توجه ویژه داشته باشید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید